Tijdelijk verhuizen naar vriend

*saskia*
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijk verhuizen naar vriend

#1 , 12 feb 2019 12:35

Hallo,

Ik ben alleenstaande met een kind en ben net uit collectieve schuldbemiddeling.
Binnenkort moet ik verhuizen..Om enkele maanden wat te sparen ga ik even bij een vriend wonen die een heel eind verder dan mijn huidige woonplaats woont.
Omdat ik mijn zoontje niet wil veranderen van school zal ik dagelijks de weg afleggen om hem naar school te brengen en te halen.
Nu, het is de bedoeling dat ik na enkele maanden,als ik een nieuwe woonst gevonden heb, terug te komen in de gemeente waar ik nu woon..
Ik wil die vriend en mezelf niet in extra kosten jagen of fiscaal verlies te laten lijden...
Wat moet ik doen qua domicilie??
Alvast bedankt voor enige reactie..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 feb 2019 17:08

Uw domicilie moet op de plaats staan waar uw hoofdverblijfplaats is. Als u of die vriend een uitkering krijgt, zal het feit dat jullie op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn, hoogst waarschijnlijk een invloed hebben op die uitkering(en). Als jullie beiden gewoon werken, zal dit feitelijk samenwonen normaal gezien geen fiscale gevolgen hebben, aangezien jullie wel nog beiden als alleenstaande beschouwd worden, fiscaal gezien.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”