ex uit mijn woning zetten - HELP!

Pi3t3r
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ex uit mijn woning zetten - HELP!

#1 , 06 feb 2019 20:28

Een maand geleden heb ik na een relatie van 1j besloten dat ik niet langer verder wil met mijn (ex)vriendin. 7 maand geleden is zij bij mij komen wonen, de woning is mijn eigendom en we hebben geen wettelijke verbinding dus enkel feitelijk samenwonend. Nu wil ik dus dat zij mijn woonst verlaat, maar zij wil zelfs na 1 maand geduldig hierom vragen nog steeds niets regelen en weigert resoluut te vertrekken. :| Zij wil niet dat de relatie stopt, maar vooral omdat ze zelf niet in staat is om voor onderdak te zorgen. Wat zijn mijn opties? De situatie wordt stilaan onhoudbaar want regelmatig slaan haar stoppen door.

Sloten vervangen las ik als optie op internet, maar zij zou dit op haar beurt dan ook durven doen en daarna gemeen wraak nemen. Ze weet perfect wat haar rechten zijn zolang haar domicilie bij mij staat.

Politie verwijst door nr gemeente (haar domicilie laten schrappen)
Via gemeente zou een half jaar kunnen duren, wat imo minstens 5 mnd te lang is!! :shock:

Is de enige/snelste optie via een advocaat? En hoe snel zou een 'uitzetting' van mijn ex dan realistisch kunnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 06 feb 2019 23:20

Haar aangetekend met een Antwoord / Reponse kaart in kennis stellen dat u haar buiten wil.
Stuur ook een gewone brief en verwijs naar elkaar
Geeft haar na ontvangst van brief 1 maand.
Dan naar vrederechter die na horen van beide partijen zal beslissen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”