Onderhoudsplicht naar ouders toe

Chikka
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsplicht naar ouders toe

#1 , 15 jan 2019 21:35

Mijn beide ouders werden toen ik 7 jaar was, ontzet uit hun ouderlijke macht wegens grove nalatigheid , kinderverwaarlozing ,ondervoeding...mijn vader kreeg alleen bezoekrecht ...hij betaalde wel een kleine som onderhoudsgeld aan mijn grootouders die voogd werden. Mijn vraag is nu kan ik mij van mijn onderhoudsplicht tav. hem ontdoen aangezien hij ontvoogd werd. Hij heeft een klein pensioen en is dus niet in staat om alle kosten van het rusthuis te betalen ik vrees dat het OCMW bij mij zal aankloppen zijn enige dochter ook wil ik niet dat zijn kleindochters hiervoor moeten opdraaien. Kan ik mij dus beroepen op het feit dat hij ontvoogd werd. 2de vraag : ik ben niet in het bezit van dit vonnisdocument hoe en waar kan ik terecht? Moet ik een advocaat onder de arm nemen om dit op te vragen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 11 apr 2019 22:35

Vonnis zal zij uitgesproken in arrondissement waar men toen woonde - Burgerlijke rechtbank eerste aanleg nu familierechtbank.Normaal moet uw grootmoeder over document beschikken en mogelijk ook ingeschreven bij gemeente.
Normaal indien later vonnis niet is gewijzigd is de kans klein dat OCMW bij u terecht zal komen.
Ga met de papieren en als u ze niet kan vinden zo wie zo eens langs bij een www.caw.be in uw omgeving.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”