Vraag over rechten van een moeder

ClaudiaL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over rechten van een moeder

#1 , 12 jan 2019 14:55

Hallo! De politie is een maand geleden binnengekomen en zijn erachter gekomen dat mijn vriend wiet rookt, hij moest verplicht naar een groep, waar hij getest en geholpen word om te stoppen met roken. Het is een maand geleden en mijn vriend blijft moeilijk doen en wilt niet stoppen, we hebben een zoon van 2 maanden oud en de politie zei dat als hij niet stopt ofwel hij weg moet of wel ons zoontje in een pleeggezin moet gaan. Nu is de vraag ik ben volledig clean, en dat kan ik natuurlijk ook bewijzen via testen, mogen ze ons zoontje ook van mij wegnemen? Of mag ik er zelf voor kiezen om mijn zoontje bij mij te houden en als alleenstaande ouder op te voeden? Ik wil natuurlijk mijn zoontje niet kwijt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 12 jan 2019 15:16

U legt zo snel als mogelijk zelf klacht neer bij de politie dat uw partner marihuana gebruikt (ik mag hopen dat hij dat zeker niet in de gezinswoning doet, want dat is een reden voor de familierechtbank om dringende maatregelen te nemen in het kader van de bescherming van uw kindje. Waarom legt u zelf klacht neer? Om zeer duidelijk aan te geven dat u wenst dat dit stopt en in alle veiligheid voor uw kind kan zorgen. Geef bij het PV ook mee dat u zelf niet gebruikt, en indien nodig absoluut uw medewerking geeft aan regelmmatige drugtesten waaruit dan effectief blijkt dat u geen gebruiker bent. In dat geval kan de familierechtbank oordelen dat het wenselijk is dat u met uw kind in de gezinswoning blijft en uw partner elders zal verblijven én zelfs opgenomen worden voor een ontwenningskuur.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”