Samenwonend met kind

Silvy05
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenwonend met kind

#1 , 03 jan 2019 20:17

Ik ben samenwonend met mijn vriend en hebben een dochter. Mijn domicilie staat hier maar ik heb geen contract getekend, mijn partner ook niet. Het huis is van zijn vader. Als hij mij vraagt om direct te vertrekken dezelfde dag nog. Kan dit zomaar? Wat zijn mijn rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2019 20:34

Als je daar gedomicilieerd bent, kan niemand u zomaar van de éne op de andere dag uit die woning zetten. Er zal op zijn minst een uitspraak van de rechtbank moeten zijn voor men jou de toegang tot de woning kan ontzeggen. Zelfs al veranderen ze de sloten: dan ga jij naar de politie, zegt dat je daar gedomicilieerd bent, en kan je (eventueel met een slotenmaker) je terug toegang verschaffen tot de woning.

Let wel: aangezien je geen (mede-)eigenaar van de woning bent, zal een rechter bij een eventuele breuk, hoogst waarschijnlijk wel beslissen dat je de woning zal moeten verlaten en je hier een redelijke termijn voor geven. Maar ook voor jullie dochter zal dan een regeling moeten gevonden worden (co-ouderschap of een andere formule).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”