kinderen kosten na het huwelijk?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

kinderen kosten na het huwelijk?

#1 , 12 nov 2018 16:46

Mijn vriendin komt uit Ukraine. Ze heeft twee kinderen, niet volwassen (woon in Ukraine)
als we allebei in België trouwen. En ze heeft geen baan.
Moet ik tot 18 jaar officieel geld aan haar kinderen betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 nov 2018 19:16

Waarom zou u kinderen waar u niet de wettelijke vader van bent moeten onderhouden? Uw huwelijk met de moeder verplict u tot niets tov haar kinderen. Maar u kan uiteraard vriendelijk zijn en ze onderdak en voedsel verschaffen. U toekomstige zoekt best een job met dewelke zij haar kinderen kleding, studies en medische zorgen kan verschaffen. Heeft ze u gemeld dat u onderhoudsplichtig bent tov de kinderen? Dan zou er bij u een alarmbelletje moeten beginnen rinkelen....

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 13 nov 2018 08:30

Ze wil naar de taalschool gaan om Nederlands en Frans te leren, zodat ze kan werken en kinderen kan ondersteunen. Met mijn werk help ik haar kinderen tijdelijk tot ze begint te werken.

Omdat ze een beperkt visum heeft om in België te blijven, mag ze pas toegelaten worden tot de taalschool als ze een verblijfsvergunning heeft. Dus we willen allebei trouwen.

Maar mijn angst is dat ik door de Belgische wet gedwongen zal worden, dat ik moet betalen tot haar kinderen 18 worden? In het geval ze niet in staat is om een of andere reden te werken?

Daarom wilde ik weten wat de Belgische wetgeving in mijn geval is.
Als iemand me vriendelijk kan helpen het te begrijpen?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”