Uitkoop gemeenschappelijke spullen vs. verordening

Floris374
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Uitkoop gemeenschappelijke spullen vs. verordening

#1 , 26 okt 2018 08:58

Beste allen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ...

Ik ben 4 jaar geleden vertrokken bij de moeder van mijn zoon (we waren niet gehuwd; enkel feitelijk samenwonend). Samen hadden we voor een 8000-tal euro spullen gekocht (50/50). Tijdens mijn afwezigheid (ziekenhuisopname) is zij er met alles vandoor gegaan. Ik heb daarop berekend dat ze - aangezien ze reeds de helft betaald heeft + de spullen nu/toen tweedehands waren nog een 2000-tal euro moest om dit enigszins recht te trekken. Zij heeft dit nooit willen betalen en ik had toen ook niet echt de tijd/energie om er achteraan te gaan.
Enige tijd later heeft de rechter mij opgelegd dat ik achterstallige crèchekosten diende te betalen aan haar ten bedrage van om en bij de €1000.

Ik heb daarop voorgesteld om die €2000 die zij me nog moest helemaal te laten vallen en haar dus in feite €1000 kwijt te schelden.

Het probleem is dat die crèchekosten opgelegd zijn door de rechter en die verdeling van de spullen niet :( Nu wil ze een deurwaarder op me af sturen om die €1000 (+ kosten deurwaarder) ook nog te krijgen, zodat ze me dus weer verder pluimt.

Kan ik dit eventueel voor de vrederechter trekken of ...?

Als er geen andere uitweg is dan betalen, kan ik dan de €1000 in termijnen afbetalen én zo de deurwaarder (+ extra kosten) afhouden?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding