wonen

RuJadini
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

wonen

#1 , 23 okt 2018 14:46

Geachte,
Mijn vriendin woont in haar eigendom. Vorig jaar besloot zij mij bij haar in te schrijven in haar woning. Wij kenden ondertussen elkaar 8 jaar.
Nu zijn er problemen ontstaan en wil zij mij gewoon aan de deur zetten. Kan dit zomaar?
In al de jaren die ik hier ingeschreven en niet ingeschreven heb gewoond heb ik in alle kosten gedeeld en alle klussen verwezenlijkt.
Ik hoop uiteraard dat de ruzie zal bijgelegd worden en er van verhuizen geen sprake meer zal zijn.
Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 23 okt 2018 17:10

Beste

Uiteraard kan zij dat. Het is haar eigendom en als de relatie afloopt kan ze je inderdaad verzoeken haar woning te verlaten. Wat denk je anders?

Uw ex heeft alle recht om haar leven opnieuw te organiseren, al dan niet met een andere inwonende partner.

Dat u heeft gedeeld in de kosten en klussen gedaan heeft is evident. U woonde er ook. Een huurder betaalt ook de kosten van samenleving met zijn gezin en klust ook al eens in een woning die niet zijn eigendom is. Betekent niet dat u dan eigendomsrechten genereert. zie linken hieronder

https://www.helderrecht.be/nl/vraag/kan ... ieerd-bent

http://www.ikwilscheiden.be/samenwonend ... nwonenden/
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 23 okt 2018 17:13

Gezien gedomicilieerd moet ze wel de procedure volgen u in gebreke stellen en bij niet voldoen zal ze naar de vrederechter moeten.
U hebt geen huurcontract vermoed ik dan is het een bezetting ten bede.
Procedure zal ongeveer toch een drietal maanden kunnen duren.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”