Gedwongen verhuis

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Gedwongen verhuis

#1 , 21 sep 2018 17:48

Kan ik op grond van de onleefbare situatie met een zwaar geesteszieke partner eisen dat hij de woning verlaat zonder scheidingsprocedure op te starten? Feit is dat hij dringende behandeling nodig heeft, maar dit pertinent weigert.
Met dank voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2018 19:32

Zou een gedwongen opname dan niet aangewezen zijn?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 21 sep 2018 20:12

Is als collocatie een zaak voor de vrederchter.
U hebt een attest van een geneesheer nodig en de vrederechter beslist na horen van de partijen.
Zijn er al tussenkomsten geweest van o.a. politie - ocmw of zo?
http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... collocatie

Reclame

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2018 10:19

Zou een gedwongen opname dan niet aangewezen zijn?
Is toch een zeer drastische beslissing die ik liever niet neem..het zou hem nog meer woedend maken. Zijn psychiater beweert ook dat hij geen attest mag afleveren door zijn beroepsgeheim.
Dus zou ik een gerechtspsychiater moeten inschakelen. Als mijn partner zich dan van zijn beste kant voordoet, en dat kan hij als hij wil, gebeurt er helemaal niets..

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2018 10:26

Is als collocatie een zaak voor de vrederchter.
U hebt een attest van een geneesheer nodig en de vrederechter beslist na horen van de partijen.
Zijn er al tussenkomsten geweest van o.a. politie - ocmw of zo?
http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... collocatie
Ja, en toch een zeer drastische maatregel die ik liever niet neem.
De politie kan alleen maar komen praten, wat mijn partner nog meer woedend zou maken.. Zij kunnen maar ingrijpen bij fysiek geweld.
Mijn partner weigert trouwens met iemand te praten, ik probeerde het met een psychologe en een bemiddelaar, hij wordt nog kwader omdat ik mensen inschakelen van buitenuit..

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 22 sep 2018 20:22

Niet correct ook bij psychisch geweld.
Is ook een IFG dossier
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Als hij ook psycholoog en bemiddelaar afwijst wat kan u dan nog verder doen ... niets dus.
Alleen de juridische ( gerechtelijke) weg.

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 sep 2018 21:03

Niet correct ook bij psychisch geweld.
Is ook een IFG dossier
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Als hij ook psycholoog en bemiddelaar afwijst wat kan u dan nog verder doen ... niets dus.
Alleen de juridische ( gerechtelijke) weg.
Dank voor de info.
Bedoelt u naar een advocaat stappen en een echtscheidingdprocedure opstarten?
Dan moet ik het huis uit want als hij tegenwerkt, kan hij nog lang het huis bewonen!
Wat een groot probleem geeft vr mij, door het huis heb ik mijn inkomen (vakantieverblijf?), ik kán hier niet zelf weg !

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 22 sep 2018 21:21

Neen, ga al eens met de dienst SLAchtofferZOrg van uw politiezone praten - dat is de dienst die slachtoffer begeleid en doorverwijst.
Ga ook eens praten met een ww.caw.be in uw omgeving.
Politie stelt Pv's op en of meldingen.
Die kunnen voor vrederechter gebruikt worden in twee procedures.
- zowel uitzetting uit de woning
- als procedure collocatie.

Bij familierechtbank kan u die ook gebruiken wegens dringende maatregelen te nemen (zeker als er kinderen zijn en ongeacht wie eigenaar is van de woning) dat de woning aan u toegewezen wordt en de man contactverbod krijgt.

Pas nadat u die stappen via politie hebt gezet kan u dus strategie en tactiek bepalen.

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 sep 2018 23:22

Neen, ga al eens met de dienst SLAchtofferZOrg van uw politiezone praten - dat is de dienst die slachtoffer begeleid en doorverwijst.
Ga ook eens praten met een ww.caw.be in uw omgeving.
Politie stelt Pv's op en of meldingen.
Die kunnen voor vrederechter gebruikt worden in twee procedures.
- zowel uitzetting uit de woning
- als procedure collocatie.

Bij familierechtbank kan u die ook gebruiken wegens dringende maatregelen te nemen (zeker als er kinderen zijn en ongeacht wie eigenaar is van de woning) dat de woning aan u toegewezen wordt en de man contactverbod krijgt.

Pas nadat u die stappen via politie hebt gezet kan u dus strategie en tactiek bepalen.
Hartelijk dank.
Ik appreciëer uw informatie ten zeerste!
Toch opmerkelijk dat ik hier zoveel nuttige informatie krijg, terwijl ik dit allemaal al na vroeg bij een advocaat, een deurwaarder en de politie..!
Mvg

Mari7
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 sep 2018 14:08

Beste,

Melding gedaan bij politie.
Gebeld met Caw, zij raadden mij ook aan nr de familierechtbank te stappen om een vonnis te bekomen.
Dat moet sowieso via een advocaat gebeuren, juist?
Mvg

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”