Huur eisen bij verlaten eigendomswoning

tfll
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huur eisen bij verlaten eigendomswoning

#1 , 12 sep 2018 20:32

Sinds enkele maanden zijn mijn ex-partner en ik uit elkaar. We zijn samen 50/50 eigenaar van een woning, die ik graag wil verkopen. Mijn ex werkt op alle mogelijke manieren tegen, vandaar dat er pas nu een contract met een makelaar is ondertekend.

Omdat we niet samen door een deur kunnen en de situatie dus uiterst onleefbaar is, heb ik een appartement gehuurd, ons wettelijk samenwoningscontract eenzijdig opgezegd en dus ook mijn domicilie veranderd.

Mijn ex weigert een overeenkomst te bepalen voor de woonlasten, we betalen met andere woorden nog allebei hetzelfde terwijl hij wel alleen vruchtgebruik geniet van de woning. Hij nodigt ook andere vrouwen uit in het huis waar ik nog steeds hetzelfde voor betaal en zal dus niet snel tot een verkoop willen komen. Graag wil ik eisen van hem dat hij wel huur betaalt, om hem zo tot een snelle verkoop te dwingen en ook mijn rechten als gedeelde eigenaar te respecteren. Op welke manier pak ik dit best aan?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 13 sep 2018 11:19

Beste

Lees even hier

http://www.elfri.be/artikel/woonstvergoeding

best advocaat bij betrekken
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”