Wie is de wettelijke eigenaar

#0987#
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wie is de wettelijke eigenaar

#1 , 01 sep 2018 09:20

Vriendin woont een paar maanden bij mij en maakt een einde aan de relatie. Haar domicilering stond niet op mijn adres. Ze heeft een elektrisch aparaat gekocht op mijn naam en mijn adres bij het begin van samenwoonst. Nu is eist ze dat na 1,5 jaar terug op via een dagvaardeging. Ze betaalde helft huur maar vaste kosten en levensonderhoud betaalde ik. Want vriendin studeerde nog. Ik was van mening als factuur op mijn naam staat ook al heeft andere betaald dat de gefactureerde de wettelijke eigenaar is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 01 sep 2018 09:36

Als ze kan bewijzen dat zij het heeft betaald, dan is ze, ongeacht wat er op de factuur staat, de eigenaar.
"sowieso" schrijf je zo.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 01 sep 2018 09:59

Stuur AS naar exvriendin. Herinner haar daarin aan de mondelinge overeenkomst van 1,5 jaar geleden dat U haar 3,5 maanden gratis onderhield en in haar levensonderhoud voorzag tijdens haar studies. Dat ze in ruil de helft van de huishuur meebetaalde en een electrisch apparaat kocht voor u. Herinner haar er aan dat ze hier mondeling mee akkoord was. Meldt dat het levensonderhoud van een studerende volwassen inwonenende voor een periode van 3 maand (zonder de huurkost) minstens 1500 euro is en dat dit dus een redelijke onderlinge afspraak betrof. Dat u erg verwonderd bent na 1,5 jaar plots een dagvaarding te krijgen voor een afspraak waarover bij het afbreken van het gratis verblijf bij u, nooit discussie geweest is over teruggave van het aparaat. Dat u, indien zij stappen onderneemt om een juridische zaak aan te vatten u genoodzaakt ziet alle kosten voor levensonderhoud van die 3,5 maanden ook aan te rekenen. Ps: ter uwer attentie, ik geloof niet dat zij in deze context een zaak aanvat om een wasmachine terugbetaald te zien na 1,5 jaar. Maar soit: met deze AS, zal ze misschien even een rekensommetje maken. Want uw vraag is even valabel als de hare.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”