Marokkaans huwelijk laten erkennen in België

LouiseTIJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Marokkaans huwelijk laten erkennen in België

#1 , 28 aug 2018 09:32

Geachte,

Mijn verloofde woont in Marokko, we zouden daar onze huwelijksakte voltrekken en vervolgens is het de bedoeling dat hij bij mij in België zou komen wonen en we hier ons huwelijk zouden laten herkennen. De reden dat hij naar België komt en ik niet naar Marokko, is omdat ik een zoontje in co-ouderschap heb en omgang met hem niet op het spel wil zetten.

Nu is het zo dat hij eigendom heeft in Marokko en ik eigendom in België, een gerenoveerd huis waar ook mijn ouders heel wat budget hebben ingestoken. Gezien we allebei al eerder een scheiding meemaakten, vind ik het belangrijk dat we ofwel met scheiding van goederen trouwen, ofwel met het klassieke systeem waarin goederen pas gemeenschappelijk worden nà het huwelijk.

Hoe moeten we hiervoor te werk gaan? Moeten we die keuze doorgeven wanneer we de erkenning van ons huwelijk in België aanvragen? Of wordt bij erkenning rekening gehouden met het systeem in Marokko (waarvan ik dus geen idee heb of het daar gemeenschappelijk of wat dan ook is) of wordt bij erkenning automatisch het klassieke Belgische systeem toegepast: voor huwelijk is gescheiden; na huwelijk gemeenschappelijk?

Alvast bedankt voor de info,

Louise

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 28 aug 2018 10:24

Voor de erkenning van het Belgische huwelijk langs de notaris passeren om een verklaring (akte) van scheiding van goederen op te stellen.Met die akte Belgisch huwelijk aangeven. Dan wordt dit in de huwelijksakte vermeld volgens welk stelsel u gehuwd bent.

LouiseTIJ
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2018 11:21

Super! Dank je wel :)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”