Wat hebben ouders nog over mij te zeggen als ik 18 ben?

Obthomas
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: Wat hebben ouders nog over mij te zeggen als ik 18 ben?

#16 , 28 aug 2018 10:39

Bottomline.
U hebt evenmin een huurcontract met uw ouders.
Ik weet niet of u een vergoeding betaald ..wettelijk is het dus een bezetting ten bede.
Als u zich niet houdt aan de huisregels dan kunnen uw ouders naar de vrederechter stappen na u aangetekend in gebreke gesteld te hebben om u binnen X tijd te laten uitdrijven.
Is een luchtkarabijntje dat waard?

En gezien karabijn bij hen in de woning staat kan het beschouwd worden als hun eigendom net zoals al de rest van wat er staat.
Dus ja ze kunnen uw karabijn verwijderen.
Dus wat u zegt is dat ik helemaal geen één bezitting heb, ookal ben ik dan 18 jaar, omdat het in het ouderlijke huis staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 aug 2018 10:54

Een klein voorbeeldje, mocht de deurwaarder je moeders spullen opschrijven en daar staat een bureel of pc van u thuis dan word dit ook opgeschreven tenzij u een factuur kan voorleggen, alles in het ouderlijkhuis waar u geen factuur van heeft is eigendom van je ouders !
Of je daar nu akkoord mee bent of niet dit is zo.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 28 aug 2018 14:16

En zelfs met factuur zelfs daar hoeft een GDW geen rekening mee te houden. U bent niet thuis en wie weet de facturen liggen GDW gaat niet wachten. Ken genoeg cases waar men dan naar de beslagrechter moet om een revindicatieprocedure op te starten.

Ga eens naar een www.jac.be in uw omgeving daar zal men wel uitleggen wat kan of niet.

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#19 , 28 aug 2018 14:21

Eignelijk gaan we hier nu iets te ver vooruitlopen.

Een luchtbuks is geen verboden wapen en rekening houdend met alle wettelijke bepalingen/beperkingen is deze dan ook niet onderworpen aan de vergunningsplicht. [bron: http://belgianairsoft.be/airsoft/wetgev ... -wapenwet/]

Maar eigenlijk gaat het Thomas niet zozeer om de luchtbuks maar om de vrijheid om te doen en laten wat hij wilt zonder dat anderen (ouders in dit geval) dat aan banden kunnen leggen, begrijp ik. Dan geldt nog altijd wat hiervoor werd geantwoord over de regels in huis.

Als u een conflict met uw ouders wil vermijden, stel ik voor om de raad van de collega's op te volgen en andere mogelijkheden op te zoeken dan thuis. Mijn jongste zoon wil een katapult. Ik zeg neen, dat komt niet in huis, en dat moet hij aanvaarden. Is het nodig voor een spel bij de jeugdbeweging, dan kan dat wel, maar die spullen worden daar gemaakt, gebruikt en bewaard.

mbbs1024
Berichten: 474

#20 , 28 aug 2018 21:56

De buks mag dan legaal zijn, maar je ouders bepalen wel of het in HUN huis binnen mag of niet
Gezien je 18 bent kan niemand je verplichten om daar te blijven wonen als hun huisregels je niet aanstaan.
Je bent vrij om zelf een huis of appartement te huren of te kopen, waar je dan je goesting kan doen, zolang je geen overlast veroorzaakt voor je buren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”