Verzekering kotstudente + werkende inwoner

Bertijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verzekering kotstudente + werkende inwoner

#1 , 21 aug 2018 11:22

Hallo iedereen,

Even geleden stelde ik volgende vraag: viewtopic.php?f=38&t=90094

Omtrent de domicilie zou alles oké moeten zijn, maar we hebben nog een vraagje omtrent de verzekering. Veel mensen vertelden ons dat ikzelf een nieuwe verzekering moet sluiten en dat mijn vriendin nog onder de verzekering van haar ouders zal vallen. Haar moeder werkt toevallig op een bank, en heeft dit even nagevraagd aan een collega. Zij kreeg dit antwoord:

"Indien haar vriend in het pand gaat intrekken en zijn domicilie mee wijzigt, valt dit niet meer onder een studentenverblijf en dient dit dus apart verzekerd te worden.

Hierbij kijken we ook naar de feitelijke situatie en niet alleen hetgeen in het huurcontract vermeld staat.

Als de verhuurder het ook toelaat dat haar vriend zijn adres wijzigt naar het adres van het gehuurde verblijf, valt dit zowiezo niet meer onder een studentenverblijf. Wettelijk gezien mag je op een studentenverblijf geen domicilieadres registreren."

Mijn vraag bij deze: Moet zij een aparte verzekering hebben? We weten het allemaal even niet meer en zouden dit zo snel mogelijk geregeld moeten krijgen!

Alvast bedankt,
Bertijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 21 aug 2018 12:31

Als zij al een BA verzekering nodig heeft (zij is daar toch niet gedomicilieerd? omdat die thuisbankverzekering zegt haar risico niet te dekken, wat ik enigszins betwijfel, kan zij zonder probleem op de BA verzekering van haar vriend "bijgeschreven" worden.

Dus neen, zij moet geen aparte BA verzekering nemen.
Brandverzekering ongeveer idem, als vriend verzekering heeft, is dat m.i. voldoende.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 22 aug 2018 07:55

Beste

ik vermoed dat u het nu heeft over de verzekering BA burgerlijke aansprakelijkheid privé leven (de zogenaamde familiale)
U kan die nemen als alleenstaande of als gezin. Het prijsverschil is ongeveer 20 € per jaar. Als u de formule gezin neemt is ieder die deel uitmaakt van uw gezin sowieso gedekt.
Theoretisch is zij gedekt door de familiale van haar ouders gezien ze nog officieel thuis woont. Als u het op deze manier doet zal er altijd een dekking zijn, ongeacht discussies die bij een voorkomend schadegeval zouden opduiken. Want de onderliggende vraag die u nu stelt zal dan ook spelen tussen de juristen van de verzekeringsmaatschappij(en). Maakt zij al dan niet deel uit van uw gezin of niet....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 22 aug 2018 21:24

Misschien dan best een verzekering rechtsbijstand afsluiten (als de juristen teveel de bal naar elkaar spelen) en ook een brandverzekering nemen.
Als men met de fiets rijdt heeft men best een verzekering deelnemer in het verkeer ( zit maar eens achterop een fiets betrokken in een aanrijding)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”