Ophouden van samenwonen

Koen2014
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ophouden van samenwonen

#1 , 03 aug 2018 13:46

Beste
Ik ben eigenaar en woon feitelijk samen, nu wil ik dat samenwonen beeindigen.
De persoon is daarvan op de hoogte, hoe lang mag dat duren en kan ik ze mijn huis ontzeggen.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 aug 2018 13:48

Is ze bij u gedomicilieerd ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Koen2014
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2018 14:26

Ja

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 03 aug 2018 18:10

Indien de persoon niet vrijwillig vertrekt moet u bij de vrederechter een verzoek indienen. Grond: bezetten van woning zonder recht noch titel.
Tenzij die persoon met u een huurcontract heeft afgesloten, dan is het moeilijker.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

eylis
Berichten: 8840

#5 , 03 aug 2018 18:28

Meld aan je expartner dat je samen een redelijke termijn wil afspreken binnen dewelke ze zelf een andere woning zoekt en zet dat samen op papier. Een termijn van 3 maanden is bvb. redelijk. Meldt haar tevens dat gezien jullie geen contract van wettelijke samenwoning hebben getekend bij de gemeente, er ook geen sprake is van een verplichting tot steun en wederzijdse zorg, maar dat je haar vriendelijk de tijd wil geven zich te organiseren. Maar dat je vanaf X datum niet meer kan garanderen dat ze het woongenot heeft van jouw woning gezien je plannen hebt met je eigendom. Wat dat ook zou zijn, hoef je niet toe te lichten.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 05 aug 2018 22:36

En zet dat op papier dat beide tekenen.
Indien dat wordt geweigerd een AS met antwoordkaart aan haar.
Vermeld ook dat u een gewone brief aan haar zal sturen - persoonlijk stuur ik die twee dagen later.
Een AS wordt in tweevoud opgesteld één voor elke betrokken partij

PS diefstal tussen samenwonenden is perfect mogelijk.
Ik geef steeds als raad zeker alle belangrijke documenten in kopie thuis te houden en de rest in een kluisje of bij vriend(in) of ouders.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”