Huisgenoot buiten zetten

Wouter97
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huisgenoot buiten zetten

#1 , 29 jul 2018 22:58

Hallo
Reeds al een paar maand hebben wik problemen met een huisgenoot van ons.
We wonen met 3 samen en staan ook met 3 personen op het huurcontract.
Hij scheld ons uit, maakt ons iedere ochtend om 4u wakker, doet amper iets in het huishouden, laat wildvreemden in onze living logeren voor 10 dagen zonder onze toestemming, ... Maar dus niet echt iets strafbaars. Wij zijn met 2 echt ten einde raad. Met hem praten lukt langs geen kanten, hij kan totaal niet rationeel nadenken en is er van overtuigd dat er een groot complot tegen hem is. Kortom hij wil niet weg.
Hebben wij juridisch een voet om op te staan?
Kunnen wij hem desnoods van het huurcontract halen indien we zijn deel van de waarborg betalen?

Heeft iemand goeie raad, tips, of eender wat!

Alvast bedankt voor u tijd.
Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 29 jul 2018 23:32

Als hij daar gedomicilieerd is, gaat u hem daar niet snel weg krijgen. Best zelf iets anders zoeken dan.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 30 jul 2018 11:03

Als hij daar gedomicilieerd is, gaat u hem daar niet snel weg krijgen. Best zelf iets anders zoeken dan.

Dan wel met het risico (lees zekerheid) dat TS de volle huur mag blijven betalen. Of zie ik dat verkeerd ?

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 30 jul 2018 11:05

Als hij daar gedomicilieerd is, gaat u hem daar niet snel weg krijgen. Best zelf iets anders zoeken dan.

Dan wel met het risico (lees zekerheid) dat TS de volle huur mag blijven betalen. Of zie ik dat verkeerd ?
Huurcontract opzeggen lijkt mij het eenvoudigste, de achterblijvende bewoner moet het dan maar oplossen met de verhuurder.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 30 jul 2018 11:12

Denkt u niet dat elke bewoner het moet oplossen met de verhuurder? Of liever de huurders gezamenlijk?

Komt daar nog bij dat de meeste van die contracten afgesloten worden met een vaste duur van drie jaar.

Maar inderdaad, een einde maken aan het huurcontract, wellicht via vredegerecht, zal hier aangewezen zijn.

Vanuit het standpunt van de verhuurder heb ik een gelijkaardige situatie nog kunnen oplossen door met de weerbarstige huurder een "klapke" te doen, en ham te helpen iets anders te zoeken.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”