Hypotheek in het register laten opnemen op 1 naam i.p.v. op 2

Dirkje66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hypotheek in het register laten opnemen op 1 naam i.p.v. op 2

#1 , 19 jul 2018 12:53

Beste,
Momenteel in een redelijk vergevorderd stadium mbt de financiering voor de uitkoop van mijn ex-partner voor de gezamenlijke gezinswoning. Al een paar keer bij de bank en de notaris geweest. Volgens de bank dient de overname van de hypotheek op mijn naam te geschieden via de rechtbank. Iemand enig idee hoe je dit moet verwezenlijken? Dien je hiervoor een advocaat of bemiddelaar in te schakelen of kan je hiervoor zelf naar de rechtbank?
Zou deze procedure nu zo snel mogelijk willen opstarten om niet nog meer tijd te verliezen,
P.S. Mijn ex-partner en ik waren samenwonend (zonder contract), woning beschreven in akte aan 50/50.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 aug 2018 19:01

De rechtbank moet idd bepalen wie en tegen welke voorwaarden de woning ( en de hypotheek) zal bekomen. Meestal staat één en ander in de akte. Na de beslissing van de rechtbank zal het toch de bank moeten zijn die de hypotheek wijzigt en aldus laat registreren.
Zij kunnen dit evenwel weigeren als ze van mening zijn dat de betrokkene onvoldoende kredietwaardig is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”