vriendin gaat tijdelijk samen wonen met iemand anders.

maartendruart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vriendin gaat tijdelijk samen wonen met iemand anders.

#1 , 11 jul 2018 21:26

Hallo, mijn vriendin en mezelf zijn wettelijk samenwonend en hebben 2 kinderen. één van 4,5 jaar en één van 1,5 jaar.
Nu wil mijn vriendin een pauze inlassen in de relatie waardoor ze voor enkele maanden zou gaan verhuizen bij een vriendin.
Die vriendin heeft het psychisch moeilijk door ook een recente relatiebreuk en gebruikt regelmatig verdovende middelen.
Nu is mijn vraag of ik kan weigeren als vader of wat mijn rechten zijn dat de kinderen bij zo iemand gaan samenwonen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 11 jul 2018 22:08

Als u daar zeker van bent dat er drugs gebruikt worden in de woning waar uw vriendin met jullie kinderen gaat verblijven, vertelt u best uw vriendin dat u gezien u op de hoogte bent van deze informatie u uw ouderlijke plicht tov de kinderen en hun veiligheid moet opnemenen en dus het CAW hiervan moet inlichten. Het CAW kan dan jeugdhulpverlening inschakelen en zo nodig de zaak grondig laten onderzoeken. Uw vriendin kan gerust met u een periode afspreken dat ze elders verblijft met de kinderen; Maar het zal in een drugsvrije omgeving moeten zijn. en vooral een omgeving waar geen personenen onder invloed verblijven. U zet samen op papier hoe lang deze periode zal duren en op welke manier omgang tussen u en de kinderen geregeld wordt voor deze tijdelijke periode. Weigert uw vriendin dit te doen, vertel haar dat ze zich best informeert over de mogelijke gevolgen van "gezinsverlating" en "verhinderen van het uitoefenen van de vaderlijke rechten" (omgang en opvoeding) Als ze daar geen duidelijke afspraken over wenst te maken, bezondigt ze zich aan dat misdrijf en dat kan gevolgen krijgen. Zeg haar dat je wenst dat dit goed en juist geregeld wordt.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”