Samenhuizen als eigenaar

Qwuence
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenhuizen als eigenaar

#1 , 10 jul 2018 23:43

Om komaf te maken met al te hoge huurprijzen, heb ik de stap gezet en een nieuwbouw aangeschaft.
Daar trek ik binnen enkele maanden in, terwijl 2 goede vrienden enkele jaar mee zullen inwonen.

Ik ben dus volledig eigenaar en de 2 vrienden zullen maandelijks een klein huurbedrag verschuldigd zijn.
Beiden willen hun domicilie daar ook plaatsen. Dus regel ik dit best met een huurcontract. In welke vorm wordt dit het best opgemaakt?
Ik las al meerdere zaken, waaronder ik als hoofd- en zij als onderhuurder,... maar snap er het fijne niet van.

Mijn notaris zei ook dat de wetgeving hierrond nog vaag is, en dat ik dergelijk systeem voor een nieuwbouwwoning best low profile houd, omdat ik een abattement geniet hierop.

Alvast bedankt voor diegenen die hier wat duiding kunnen geven :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 11 jul 2018 09:10

low profile als in huurcontracten niet registreren ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 jul 2018 11:58

Als ze er geregistreerd zullen zijn kan DW eventueel ook al uw meubelen aanslaan en buitendragen. :(

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”