Ik wil zekerheid na 15 jaar samenwonen

LieveD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik wil zekerheid na 15 jaar samenwonen

#1 , 04 jun 2018 04:12

Hallo,

Ik woon al 15 jaar samen met dezelfde partner. Omdat ik ziek ben en achteruit ga wil ik zekerheid van mijn vriend.
Mag ik aan hem vragen of hij alles op papier wil zetten ivm zorg als het erop aankomt?
Wat als er iets met hem gebeurt, wie zal er dan voor mij zorgen?
Ik heb 15 jaar alles voor hem gedaan wat in mkjn mogelijkheid lag: het hele huishouden, echt alles, en op financieel gebied elke maand alle boodschappen betaald terwijl ik een invaliditeitsinkomen heb van 900€ waar ik mijn persoonlijke ziektekosten, telefoon- en andere persoonlijke rekeningen van betaal. We komen beiden uit een slecht huwelijk dus hij wil absoluut niet trouwen maar wij zijn nu al een jaar langer bij elkaar dan hij en zijn ex. Hij heeft allebei zijn ouders nog waar het in mijn geval niet mee klikt
Hij heeft ook twee volwassen kinderen die beiden op zichzelf wonen en waar het wel mee klikt.
Mijn partner wil ook geen samenlevingscontracr. Wat moet ik doen? Mag ik van hem zekerheid vragen? Eisen? Wij hebben geen onroerend goed, niet samen, niet apart. Graag jullie opinie.
Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2018 09:54

Vragen staat vrij. Je mag je vriend vragen wat je wil, maar je kan hem nergens toe verplichten.

Je vraag is verder weinig concreet. Wat exact zou je op papier willen laten zetten? Hoe zie jij de "zekerheid" waarover je spreekt concreet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”