Wettelijk gaan samenwonen met Braziliaanse vriendin

Juels
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wettelijk gaan samenwonen met Braziliaanse vriendin

#1 , 23 mei 2018 12:19

Hey
Ik zou graag wat meer info hebben welke stappen we moeten nemen om samen met mijn vriendin samen te kunnen blijven . We zijn twee maand samen maar haar visum is verlopen en ze wil graag hier blijven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 23 mei 2018 16:38

Als haar visa verlopen is kan ze uitgewezen worden . Door dit te doen kan er een stempel in haar paspoort komen met 5 jaar weigering visa voor alle Schengen landen . Je verknalt al je toekomst plannen met je droomliefde .

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 23 mei 2018 19:07

En eens blijkt dat ze na verlopen visa 'ergens' vanuit de Schengenzone terug naar huis wil gaan heeft ze zo een rode stempel in paspoort en wordt ze zo ook geregistreerd. Is steeds een bevel om grondgebied te verlaten met idd een periode dat men niet meer binnen mag in geen enkel Schengenland.
Dus ook niet in Zwitserland.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 24 mei 2018 16:27

Er is telkens een groot probleem met zulke huwelijk . Het gaat dikwijls over onvoldoende inkomsten inzake ten lasten neming . Uit goede bron weet ik dan je alles volgens de regels doet u geen strobreed in de weg gelegd word .Deze regels dienen strikt gevolgd worden .

Juels
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mei 2018 13:04

@Willyboy maar welke stappen moetende dan het best ondernemen om haar bij mij te kunnen houden

willyboy
Berichten: 897

#6 , 25 mei 2018 17:46

Dat kun je gewoon niet . Je bent van de wettelijke weg afgetreden voor de start . Om 1vb te geven ..Je hebt geen geboorte akte van haar met appostille van Denhaag .

willyboy
Berichten: 897

#7 , 25 mei 2018 17:50

diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Diensten_in_het_buitenland/Burgerlijke_stand/Huwelijk

willyboy
Berichten: 897

#8 , 25 mei 2018 19:07

Wil nog iets meer vertellen over je vraag .
Voor visa voor kost verblijf heb ten een tenlaste neming getekend (of iemand heeft het voor u gedaan)
Je hebt u niet gehouden inzake terugkeer .
Lees zeer goed je aanvraag . Daar staat in de regels . Indien de ten last nemer zich niet houd aan de regels. De terugkeer (uitwijzing) volledig ten zijner laste is
Dit kan je duizend en meer euros kosten .
Moest je vriendin in het hospitaal geraken dat word je figuurlijk uitgekleed.(geen geldige verzekering).
Moest ze een ongeval veroorzaken ...mag er niet aan denken . Allemaal ten uwer lasten met je handtekening op aanvraagformulier voor tijdelijke visa .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”