graag advies

elfje8
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

graag advies

#1 , 22 mei 2018 13:31

In het verleden heb ik reeds gehuwd geweest in gemeenschap van goederen, met alle gevolgen vandien. Hij kocht een bakkerij en na een jaar hadden we alleen schulden gemaakt, geen winst. We gingen uit elkaar, waren beiden in schuldbemiddeling gegaan ipv ons failliet te laten verklaren. Nu heeft mijn huidige vriend me na 7 jaar ten huwelijk gevraagd. Mijn mama was echter niet blij en gaf aan wat haar bezorgdheid is, nl dat ik opnieuw schulden zou krijgen door mijn vriend. Ze heeft niks tegen hem maar heeft schrik dat ik opnieuw miserie zou krijgen. Mijn vriend betaald bij mijn weten wel nog een lening af (tot volgend jaar dacht ik) en hij betaald steeds alimentatie. Hij is geen big spender en is ook van het principe van eerst sparen en dan pas kopen. Een huis hebben we geen van beiden, we huren reeds 7 jaar het huisje waar ik reeds woonde. We hebben beiden 2 kinderen. Achten jullie een huwelijkscontract nodig ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TomStr
Berichten: 38

#2 , 22 mei 2018 13:40

Voor vandaag niet, maar wat met inkomsten, problemen van morgen??

Het moet niet, wegens weinig eigen inbreng maar het is zoals steeds veiliger, en het stelt je moeder gerust! (nooit de kracht van een (schoon)moeder onderschatten)
Zie het als een brandverzekering, ik heb er een, kost elk jaar geld en ik hoop het NOOIT nodig te hebben.

Tom

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 22 mei 2018 17:00

Zie het als een brandverzekering, ik heb er een, kost elk jaar geld en ik hoop het NOOIT nodig te hebben

En voor een huwelijkscontract betaal je zelfs maar één keer. Maar als je het nodig hebt, is het er toch maar...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 28 mei 2018 22:31

Klopt wij hebben een huwelijkscontract van een 8 tal blz - volledige scheiding van goederen en aanwinsten. Er staat zelfs in beschreven welke goederen voor wie zullen zijn bij een scheiding. Wij hebben zelfs nooit één rekening samen gehad zelfs geen spaarboekje - alles staat apart.
Wel volmacht op rekeningen - stel er gebeurd plots iets coma zwaar ziek overlijden. Toen vroeg de notaris waarom we nog huwden met zo'n contract.
20 jaar later begon partner een eigen zaak ..toen vond de notaris het een zeer vooruitziend contract.
In de familie hebben we een gehuwd koppel beide vorm van zelfstandigen (beide vrij beroep) maar nu onder vennootschapsvormen. Deze hebben ondertussen al twee maal hun huwelijkscontract gewijzigd om alles up to date te houden.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”