Huwelijksbootje in met illegaal

Kathleen1988
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huwelijksbootje in met illegaal

#1 , 18 mei 2018 20:38

Dag allemaal.

Na veel gelezen te hebben over het onderwerp , heb ik toch besloten zelf een topic te starten om advies te kunnen krijgen op mijn eigen situatie.


Samen ben ik bijna 2 jaar woonachtig met mijn vriend in Belgie.
Helaas is zijn visum al ietsjes meer dan een jaar verlopen. Ik was het zat telkens op en neer te reizen om elkaar te kunnen zien.
Ik zit al bijna 10 jaar in een relatie met mijn vriend en wij vinden het een mooie tijd om te trouwen hier in Belgie.
We hebben samen ook 3 kinderen en die zijn helaas niet erkend.

Ik ben bang dat ik naar de gemeente gaat van mijn stad en aangeef dat ik wil trouwen met mijn illegale vriend dat ze het afkeuren en hem het land zonder pardon uitzetten.

Ik weet dat er tegenwoordig veel schijnhuwelijken zijn en dat het alleen maar op papieren draait, maar dat is bij ons echt niet het geval.
Wij willen gewoon altijd samen zijn, samen leven en samen voor onze kinderen zorgen.

Wie kan mij advies geven ?
Hoe kan ik dit het best aanpakken ?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 mei 2018 20:50

Hoe bedoel je dat je kinderen niet zijn erkend? Ze hebben toch een vader, moeder en een naam en zijn zo ingegeven bij de dienst bevolking van de geboorteplaats?

Kathleen1988
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2018 21:15

Hoe bedoel je dat je kinderen niet zijn erkend? Ze hebben toch een vader, moeder en een naam en zijn zo ingegeven bij de dienst bevolking van de geboorteplaats?
Mijn kinderen zijn niet erkend, daarmee bedoel ik , ze hebben niet zijn achternaam.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 18 mei 2018 21:20

Maar er is een verschil tussen de achternaam dragen van een vader en de naam van de vader op de geboorte-akte als wettelijke vader. Als zijn naam als vader op de akte staat zijn zijn kinderen wel erkend. Vreemd dat je dat niet gedaan hebt. In het kader van een duurzame relatie mét kinderen is dat toch het eerste wat je doet: de vader als wettelijke vader opgeven in de geboorte-akte?

Kathleen1988
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2018 21:31

Maar er is een verschil tussen de achternaam dragen van een vader en de naam van de vader op de geboorte-akte als wettelijke vader. Als zijn naam als vader op de akte staat zijn zijn kinderen wel erkend. Vreemd dat je dat niet gedaan hebt. In het kader van een duurzame relatie mét kinderen is dat toch het eerste wat je doet: de vader als wettelijke vader opgeven in de geboorte-akte?
Heel stom van mij, dat heb ik niet gedaan. Reden daarvan was ook omdat hij jammer genoeg niet bij de geboorte van mijn kinderen aanwezig kon zijn.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 18 mei 2018 21:51

Dat was ook helemaal niet nodig dat de vader op dat ogenblik in België aanwezig was. Het volstond van de verklaring af te leggen op het gemeentehuis wie de vader is van je kinderen. Ik vraag me af waarom je naar die zaken niet vooraf hebt geïnformeerd bij de gemeente. Men had je dat uitgelegd. En dit niet voor 1 kind, maar liefst 3/ Zo heb je een heel zwakke zaak: ik bekijk het vanuit de kant van de administratie: je hebt kinderen zonder een wettige vader en nu wil je huwen met een illegaal waarvan je nu zou aangeven dat dit de vader is van je 3 kinderen; Terwijl je dat bij de geboorte al had kunnen doen, gezien het feit dat jullie een duurzame relatie hebben. Nu lijkt het allemaal niet erg aannemelijk voor diegenen die hierover beslissingen moeten nemen...

willyboy
Berichten: 897

#7 , 18 mei 2018 21:52

Hij kan morgen uitgezet worden zonder dat je trouwplannen hebt .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”