onderhoudsgeld voor expartner

dorientje
Topic Starter

onderhoudsgeld voor expartner

#1 , 15 mar 2006 21:31

ik ben studente rechtspraktijk en ik doe een eindwerk ivm onderhoudsgeld voor de ex-partner. kan iemand mij daar soms meer informatie over geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 16 mar 2006 14:26

JA, ik...

Eddy M
Berichten: 2

#3 , 24 okt 2006 08:12

ik zit met dezelfde vraag, niet als student, maar als bedrogen echtgenoot : mijn vrouw heeft een relatie met een ander...
Kan iemand me aub. toelichten wat er van aan is ? Mijn advocaat is er niet heel duidelijk over.

Met dank,

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 24 okt 2006 12:48

Art. 229.Ieder der echtgenoten kan echtscheiding vorderen op grond van overspel door de andere echtgenoot gepleegd.Art. 301. ? 1. De rechtbank KAN aan de echtgenoot die de echtscheiding heeft verkregen, uit de goederen en de inkomsten van de andere echtgenoot, een uitkering toekennen die, rekening houdend met zijn inkomsten en mogelijkheden, hem in staat stellen kan in zijn bestaan te voorzien op een gelijkwaardige wijze als tijdens het samenleven... (Burgerlijk Wetboek=B.W.)

Voor de volledigheid zie de artt. 299 tem 311bis van het B.W.

www.cass.be (wetgeving,selecteer in 'juridische aard' het B.W.)

Eddy M
Berichten: 2

#5 , 26 okt 2006 09:05

Lex,

hartelijk bedankt voor je reaktie !!!!
Ik heb vorige week een advocate geraadpleegd.
De situatie is zo : ik heb h?le sterke vermoedens dat mijn vrouw iemand anders ziet; eigenlijk is het onweerlegbaar, maar volgens mijn advocate niet voldoende voor in een rechtbank.
Volgens haar zou ik, naast hetgeen ik al heb van "bewijs" ook nog een drietal foto's moeten hebben waarop te zien is dat haar wagen en zijn wagen ergens tesamen geparkeerd staan, in het bijzijn van drie verschillende getuigen, ofwel ??n foto waarop beide wagen tesamen geparkeerd staan, maar dan genomen door een be?digde detective; bij voorkeur een tweede foto genomen door de detective op een andere dag.
Nu, dat is niet zo eenvoudig te doen.
Klopt dit volgens jou ?

Volgens mijn advocate heb ik die bewijzen nodig omdat ze anders alimentatie kan eisen van me (mijn loon is aanzienlijk hoger dat het hare; we hebben geen kinderen).
Als ik jou uitleg goed begrijp, dan zou ze dat kunnen doen indien ik echtscheiding zou vorderen zonder feiten... Is dit zo ?

Hopelijk wil je je nog eens de moeite getroosten een antwoord te formuleren.... alvast bedankt, het wordt erg geapprecieerd.

ps die link kan ik van hieruit (kantoor) niet openen, misschien lukt het thuis wel.

Groeten.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 26 okt 2006 09:37

INDIEN??een foto?,van twee naast elkaar geparkeerde auto?s?een bewijs van ?overspel? opleveren?dan stel ik me SERIEUZE vragen bij ons rechtssysteem!!!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”