Overeenkomst op papier, vraag tot terugbetaling

Probleem met de ex
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overeenkomst op papier, vraag tot terugbetaling

#1 , 06 mei 2018 17:58

Ik heb meer dan twee jaar geleden een bedrag gekregen van mijn toenmalige vriendin, dat bedrag diende om mijn huis waar we samen in woonden gedurende vier jaar, een kleurtje te geven, te behangen en wat meubeltjes te kopen opdat ze zich zou thuisvoelen. Zelf kon ik haar droombehang en verf niet betalen aangezien ik zelf met een woninglening zit en een lening voor verbouwing.

8 maanden geleden besliste ze om terug te gaan wonen in haar appartement en werd de relatie beeindigd. Nu komt ze ineens met de vraag om dat bedrag integraal terug te betalen.

Tijdens de relatie stortten we elk 400€ op een gezamelijke rekening om eten te kopen, en betaalde ze mij 150€ voor de vaste kosten. Maar nooit huur of een andere vergoeding. En nu krijg ik de vraag om 13000€ onmiddellijk terug te betalen. Ik heb meer dan twee jaar geleden op een papier gezet dat ik haar dat bedrag nog moet. En nu kwam ze ineens af met een foto met bewijs van het schrijven.

Graag advies ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 06 mei 2018 21:49

Beste

Je komt de afspraken na die je zelf gemaakt hebt.
Je hebt bevestigd dat je haar die som verschuldigd bent.
Je hebt zelf de afspraken gemaakt rond huishoudgeld.
Je hebt geen bijdrage in woonlast gevraagd.
Daar a posteriori mee afkomen is weinig correct.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”