Lening aangaan en huwen

Kimken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lening aangaan en huwen

#1 , 27 mar 2018 10:39

Beste

Graag had ik wat meer informatie of ervaringen gekregen.

Het is namelijk zo dat mijn partner en ik voorlopig feitelijk samenwonend zijn. We hebben samen een dochter en zijn nu van plan om samen een lening aan te gaan en te bouwen.

In mei moeten we bij de notaris om de akte te verlijden van de lening.
Het probleem zit hem echter in het volgende.

De grond waar we op gaan bouwen is volledig eigendom van mijn partner. Nu kregen we van de notaris de raad om te trouwen en een akte te laten opmaken voor wat betreft de grond.

We moesten bij de bank nagaan of we die akte moeten laten opstellen voor het verlijden van de akte van de lening en of het huwelijk ook voltrokken moet zijn, zodat ik de lening fiscaal kan inbrengen.

De bank zei dat we de lening samen aangaan dus dat dit niet uitmaakt.

Ik weet nu niet of ik de juiste informatie heb gekregen en of ik het allemaal wel goed begrijp.

Is er iemand die ons hier een antwoord op kan geven.

Moeten we nu best trouwen voor het verlijden van de akte of hebben we nog tijd en kan dit nadien ook nog??

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten

Kim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 27 mar 2018 17:53

Kimken

U kan dat best voor de kredietakte doen. Immers als u bouwt op een grond die eigendom is van uw partner, wordt al wat daar op gebouwd wordt ook HAAR eigendom. En gezien u juridisch geen eigenaar bent zal uw partner wel, maar u niet kunnen genieten van fiscale aftrek. Dus best met notaris gaan praten en nakijken wat de beste oplossing is gegeven de situatie, en met bescherming van haar eigendomsrechten bij ontbinding van de relatie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”