Autolening

Caro1957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Autolening

#1 , 12 mar 2018 17:22

Even de situatie schetsen....... mijn dochter is wettelijk samenwonend en heeft indertijd meegetekend voor een autolening. De auto staat op zijn naam. Nu gaan ze uit mekaar en hij wil persé de auto behouden (voor haar geen probleem)
Nu kan mijn dochter een appartement aankopen, maar op voorwaarde dat zij van die autolening af geraakt. En daar spant nu het schoentje........... desolidarisatie kan blijkbaar niet omdat de partner de lening alleen niet aankan. Auto verkopen behoort bij hem niet tot de mogelijkheden. Wat kunnen wij in dit geval ondernemen om niet in de problemen te geraken?
Mvg,
Caroline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djorkaef
Berichten: 138

#2 , 13 mar 2018 00:51

Dit lijkt me geen gemakkelijke vraag, na zelf wat na te zoeken op internet, ken ik zelf ook het antwoord op de vraag niet.

http://www.deautolening.be/een-autoleni ... rtner.html

Ga eens langs bij de bank waar zij die lening heeft aangedaan, om raad vragen wat te doen in zulke situatie, desnoods met alle partijen. Want let op het kan zelfs dat hij stopt met afbetalen en dat de bank naar haar komt, zelfs al heeft hij de auto, zelfs al reed hij die auto in de prak. Spoedig juist advies inwinnen zal je moeten doen, aangetekend schrijven, en eventueel via de vrederechter.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2018 08:57

ze zal moeten wachten tot de lening volledig is betaald
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”