verdeling schulden???

cruella
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Ja

verdeling schulden???

#1 , 13 feb 2018 15:19

Wij zijn wettelijk samenwonend en hebben net een huis gekocht, ieder 50% eigenaar maar ik heb een inbreng gedaan van enkele duizenden euros wat ook beschreven staat bij de notaris.
Spijtig genoeg botert het niet zo goed en de kans is heel groot dat ik de stekker eruit trek.
Stel dat het huis verkocht wordt onder het resterend bedrag dat we nog aan de bank moeten, dus dat we met een schuld overblijven, bv 10.000€
Moet die schuld dan 50-50 verdeeld worden, ook al verdien ik het dubbele dan mijn ex partner? Of moet dat in verhouding van het loon verdeeld worden?
thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 feb 2018 15:31

Schuld wordt verdeeld volgens het eigendomspercentage (50/50 zoals je aangeeft in jullie geval) . Het bedrag dat u meer ingebracht hebt (en bij akte vastgelegd) , wordt ook verrekend in uw voordeel. Jullie loon speelt geen rol.

cruella
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 feb 2018 15:56

Dus om een beetje cru te zijn, stel er is een resterende schuld van 60.000 € dan is het ieder 30.000€.
Wat voor mij veel makkelijker is om af te lossen dan voor haar?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”