plichten en rechten inwonende ouder

bezigbijtje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

plichten en rechten inwonende ouder

#1 , 05 feb 2018 20:02

Beste,

Ik heb ons moeder bij ons in huis genomen, en zorg met plezier voor haar en kan dit ook combineren met mijn beroep. Doch wil ik bepaalde zaken op papier om later eventuele problemen (zeker op financieel gebied) te voorkomen met mijn broer. Hij stelt voor dat ik ons moeder haar pensioen krijg, maar is dit mogelijk? Ik werk als onthaalmoeke en ben dus belastingsvrij want heb geen inkomen echter wel een vergoeding. Graag uw mening over dit onderwerp. Alvast bedankt. Gr bezigbijtje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 feb 2018 20:28

Uw moeder blijft gewoon haar pensioen ontvangen op haar rekening, zoals voorheen. Wat ze met haar geld na ontvangst doet of aan wie ze het geeft is haar zaak. Ze kan u dus gerust een overeengekomen bedrag maandelijks contant in de hand stoppen. Laat dat dan wel op papier zetten en door haar en haar 2 kinderen voor akkoord ondertekenen.


Reclame

bezigbijtje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2018 20:58

Bedankt voor de reactie's. Gr bezig bijtje

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”