aansprakelijk schulden ouder (toekomstig laten opschrijven op mijn adres)

macdevil
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aansprakelijk schulden ouder (toekomstig laten opschrijven op mijn adres)

#1 , 26 jan 2018 02:05

Draai ik op voor schulden die men vader zou maken als hij officieel bij mij staat opgeschreven ?
hij is een man op leeftijd (74) . heeft niet veel gewerkt in zen leven een heeft daarom een minimum pensioen, hij is nu reeds een afbetalings plan aan het betalen van een zware openhart operatie die hij niet zo kon neertellen,
Zijn adres staat nog niet bij mij maar zou het in overweging nemen eens ik de pro's en de con's weet.
ouder van leeftijd worden komt niet zonder kwalen, wat als er hem iets over komt en hij beland in het zieken huis voor maanden met alle kosten daaraan verbonden of hij maakt zelfs schulden .
Kan een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op mijn goederen of eigendom?
Ik wil als 1 van zijn kinderen hem wel helpen maar wil ook geen te groot risico lopen , daar ik de enige ben van zijn 4 kinderen die zelf een gezin heeft met 4 kids.
Als hij morgen een ziekenhuisfactuur krijgt die hij niet kan betalen zullen wij als zijn kinderen hem daarin helpen zover dat we kunnen(los van dat ie bij iemand staat opgeschreven of niet) .maar omdat ik enige e met kinderen ben heb ik wat bang hiervoor als hij wel bij me staat opgeschreven.
OF bestaat er zoiets als bv een huwelijkcontract maar dan voor deze soort zaken die ik door een notaris kan laten opstellen.
Wel her en der gelezen dat ze niet aan spullen kunnen komen waar ik een factuur heb . helaas hebben meeste mensen niet van alles een factuur, hetzij omdat het 2dehands gekocht is , een rommelbeurs, van iemand overgenomen , noem maar op.

mvg.
ps: heb wel wat gevonden over het opdraaien voor schulden van weder inwonende kinderen maar andersom niet veel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jan 2018 09:15

Indien hij er gedomicilieerd wordt draai je op voor alle schulden, als ze niet voldaan worden door uw vader.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 31 jan 2018 19:30

Kan in eerste instantie door een GDW alles opschrijven en zal u naar de beslagrechtbank moeten om via revindicatieprocedure uw goederen terug te verkrijgen.
Bespreek met uw notaris hoe u dit best kan oplossen.
U zal ook mogelijk bepaalde vergoedingen kunnen krijgen vraag dat eens na bij de ziekenkas.
Uw vader kan vb. al een eigen kamer hebben of een soort zorgwonen kan mogelijk ook - dat kan met één bouwvergunning maar wel met regeling via gemeente. ( info sociale dienst gemeente)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”