bezoekrecht kind-ouder

michelvanhamel1959
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bezoekrecht kind-ouder

#1 , 23 jan 2018 21:04

Hallo,
Mijn moeder woonde in een serviceflat te Hasselt. Ik ging haat om de 14 dagen bezoeken om te gaan winkelen. Mijn broer nam de andere weken om te gaan winkelen. Dit heb ik 10 jaar gedaan. Ook belde ik elke dag om te zien als er geen problemen waren.. Meer en meer nam mijn broer de administratie over. Zijn huis was hij aan het verbouwen om mensen van de kolonie(Geel) te laten inwonen(bejaarden)
Plots hoorde ik dat de serviceflat was opgezegd en dat mijn moeder daar ging inwonen bij mijn broer en zijn vrouw die enkel op geld uit is.
Sinds 1 november 2017 woont ze nu in bij mijn broer die invaliditeit uitkering krijgt. Zijn vrouw werkt part-time als beambte. Mijn moeder krijg 1150 euro pensioen en 130 euro zorgpremie. Ze heeft 35000 euro op haar spaarboek. Telkens als ze iets nodig had in het verleden moest mijn broer zijn fiat geven.
Probleem : Sinds verhuis mag ik haar niet bezoeken,Steeds zijn er problemen of dingen dat ze weg zijn etc....
Mijn moeder durft niets te zeggen.
Wat kan ik ondernemen om bezoekrecht af te dwingen???
graag hier omtrent een antwoord naar 1959mvh@gmail.com
vriendelijke groeten

Michel Vanhamel
Tienen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 23 jan 2018 21:26

Ik denk dat u best een advocaat onder de arm neemt om via de vrederechter (van de plaats waar uw moeder woont) een procedure externe bewindvoering op te starten.
Is er een derde ( familielid) die wel nog contact heeft met uw moeder.
Uw broer kan u geen bezoek weigeren - als uw moeder daar ingeschreven is is zij de enigste die u kan weigeren te ontvangen en met u praten zonder dat uw broer aanwezig is. Eventueel met bepaalde vaststellingen samen met en door een gerechtsdeurwaarder.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”