Kan ik huwen met een visum C (toeristische)?

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Kan ik huwen met een visum C (toeristische)?

#1 , 19 jan 2018 17:24

Beste,

Ik heb ervoor gekozen om te trouwen met mijn vriendin in februari 2018. Ondertussen heb ik een goedkeuring gekregen voor te mogen trouwen in België.

Mijn vriendin weet van niks want ik wil haar verassen wanneer dat zij hier is. Met andere woorden ten huwelijk vragen.

Ik heb mijn aanvraag ingediend voor BISS 3 (korte verblijf - toeristische visum C) in België en ik heb een goedkeuring gekregen en heb ik daarna doorgestuurd naar Kosovo waar mijn vriendin verblijft en ik heb tegen haar gezegd dat bedoelt is voor een bezoek bij mij voor een kort verblijf

Ondertussen is mijn vriendin geweest bij consulaat van Zwitserland en is tegen haar gevraagd wanneer dat zij van plan is om te trouwen. Zij heeft de waarheid gezegd dat pas in 2019 is ( want eigelijk weet zij van niks over februari 2018). Kan dit een slechte invloed hebben bij consulaat? Help kij aub

Ps. Zij is al hier geweest voor een bezoek in Belgie vorige jaar en teruggekeerd binnen het termijn van korte verblijf

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2018 18:12

* Mijn vriendin vertrekt terug naar het land waar zij woont na onze trouwdag, wegens haar studies tot 2019

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2018 11:15

Niemand? :(

Reclame

Jackrussell
Berichten: 701

#4 , 20 jan 2018 11:46

Dat zou een slechte invloed kunnen hebben als men op zoek is naar tegenstrijdigheden in uw verhalen in verband met vermoeden schijnhuwelijk. Als u goedkeuring heeft voor te trouwen, dan zal dat wel mogen.

Waar het sowieso mag is Denemarken, daar mag iedereen die op dat moment legaal verblijft, ook al is dat met een toeristenvisum, trouwen. Ceremonieel is dat natuurlijk wel drie keer niks, lopende band-werk. Het vorige koppel is nog amper vertrokken als men begint aan uw reden en het volgende koppel staat al klaar.

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jan 2018 15:03

Bedankt voor uw bericht !!Jackrussell
Neemt consulaat altijd contact op met DVZ voor het onderzoek naar ons aanvraag van visum of niet?
Aanvraag tot visum C is vrijdag ingediend... en mijn vriendin krijgt een antw. na 7 werkdagen

Wordt elke aanvraag visum doorgestruud naar DVZ voor onderzoek of niet? En kan consulaat zien dat wij gaan trouwen in februari?

Bedankt en elke info is welkom

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 20 jan 2018 15:46

Bij mijn weten is het DVZ die kijkt of een visum 'kan' afgeleverd worden.
Wel opletten in BE blijven na verval visum gaat uiteindelijk moeilijkheden geven als uw vriendin effectief daarna naar BE wil komen om er te wonen.
Ook navraag doen of zij om zich hier te vestigen geen arbeidsvergunning nodig heeft..... hangt ook af welk diploma huw vriendin zal hebben. Kapster of ingenieur.... is een groot verschil.
Spreekt ze Nederland Frans Duits Engels enz ...
Staat u borg.

Allemaal zaken die u best kan nagaan.

Bij mijn weten kan consulaat in bevolkingsregister (RR) en zal er contact zijn met gemeente.
Iets verzwijgen is in zo'n situatie geen optie ... kan daarna tegen jullie gebruikt worden.

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jan 2018 16:45

Zij is bezig met haar master (Economie) en ik werk meer dan 5j en ik heb een contract onbepaalde duur. Zij spreekt perfect Engels. De bedoeling is dat zij hier komt trouwen in februari en dan keert zij terug na 1maand voor haar studies. En 2019 komt zij terug. Ik dacht meer voor een verassing te houden, maar ik heb niet gedacht dat dit een slechte invloed kan geven op een visum aanvraag.

Jackrussell
Berichten: 701

#8 , 20 jan 2018 20:07

Ik meen (maar wellicht is het veranderd) dat een aanvraag niet per definitie wordt doorgestuurd aan de DVZ. Als u inkomen heeft, borg staat en er voldoende aanwijzingen dat u vriendin na verloop van het visum terugkeert naar haar land, zal normaal gesproken het geen problemen op moeten leveren.

Hoe leuk verrassingen ook zijn, het kan zoals Franciscus zegt allemaal tegen u gebruikt gaan worden. Men is erg scherp op schijnhuwelijken.

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 jan 2018 23:13

Bedank Jackrussell en Franciscus !! Voor jullie berichten, tijd en moed die ik kreeg.

Ik laat jullie maandag iets weten wat er is geworden. Ik hoop dat mijn plannen niet stuk gaan...

Jackrussell
Berichten: 701

#10 , 21 jan 2018 13:18

Maar het beste van hopen.

Dat ze studeert is natuurlijk wel een belangrijk pluspunt. Een aanvraag van een studerende met straks nog studieverplichtingen in Kosovo of een aanvraag van een Nigeriaanse zonder werk, studie en bezittingen... het maakt nogal een verschil.

Toni78
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jan 2018 10:59

Beste forum,

Vooreerst wil ik jullie bedanken voor jullie berichten.

Zoals beloofd,

Mijn vriendin is geweest en heeft een positief antwoord gekregen... soms moet je overal een risico nemen om uw dromen te laten realiseren

Bedankt nogmaals.

willyboy
Berichten: 897

#12 , 22 jan 2018 14:25

Hij heeft de toestemming al gehad om te huwen . Maar het ergste is dat zij er nog niet van weet . Een fantastisch verhaal zonder voorgaande .

willyboy
Berichten: 897

#13 , 22 jan 2018 15:03

Onze Toni heeft de toestemming van de stad om te huwen ZONDER deze documenten aan het stad te leveren . Ze weet van NIETS..

Geboorteakte: idem F
Bewijs identiteit: betrokkene legt zelf zijn identiteitsbewijs voor afgeleverd door het land van herkomst. In ieder geval moet het identiteitsbewijs een foto bevatten.
Bewijs nationaliteit: bewijs wordt geleverd door de betrokkene zelf.
Bewijs inschrijving bevolkingsregister, vreemdelingenregister of bewijs van actuele verblijfplaats: bewijs wordt geleverd door de betrokkene zelf.
Bewijs van ongehuwde staat/ontbinding, nietigverklaring vorig huwelijk: bewijs wordt geleverd door de betrokkene

willyboy
Berichten: 897

#14 , 22 jan 2018 15:28

Appotille van DenHAAG ...vertaling zelfs van de stempels door erkende vertaler (Kost aardig wat euros) Dit voor geboorteakte en andere belangrijke documenten .
Er moet zelfs toestemming van parket in Belgie zijn . Indien het binnen visa tijd is voor kort verblijf is kan men mits toestemming een verlenging visa krijgen . Parket laat het lang duren om persoon de nodige denktijd te geven over zijn liefde van het leven .
Ze mag het land niet verlaten in eerste 6 maand . Indien ze het toch doet vervalt haar verblijfsvergunning . Er is wel degelijk een controle .
Voor eventueel bezoek aan UK kaan een vergunning aangevraagd worden bij provincie gouverneur .
Er word enorme weerstand geboden vanuit overheid . Het lukt maar men moet geld en sterke hebben om het te doen .
Den Toni zal meer moeten doen dan op zijn knie gaan te zitten en haar een verrassing bezorgen .
Het stadhuis wacht nu met vol ongeduld op zijn documenten . Ze zijn wel iets meer dan een aanvraag en toekenning visa c (kort verblijf).
Consulaten en ambassades zijn geen plaatsen die niets met huwelijken te maken hebben . Ambassades leveren visa af na toestemming van binnenlandse zaken . Het is een doorgeefluik inzake visa beslissingen welke men in eigen land neemt .

willyboy
Berichten: 897

#15 , 22 jan 2018 15:31

Fout in text ..Consulaten of ambassades hebben niets te maken met afsluiten van huwelijken .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”