hertrouwen nieuw samengesteld gezin

carchapet
Topic Starter

hertrouwen nieuw samengesteld gezin

#1 , 19 feb 2008 21:45

Wij wensen te huwen. Mijn toekomstige man bezit een huis en heeft 1 dochter. Ikzelf bezit een huis en heb 2 kinderen.
De bedoeling is dat ik bij hem intrek en dat ik mijn huis verkoop.
Hij zegt dat we zullen trouwen met gemeenschap van goederen.
1.Staat dit gelijk aan "algehele gemeenschap van goederen"?
2.Breng ik mijn eigen kinderen dan niet in diskrediet in geval ik zou overlijden? Ik bedoel, ik heb het geld van mijn eigendom in de gemeenschap gebracht. Wat zullen mijn kinderen nog krijgen of gaat alles naar zijn dochter?
3. Welk huwelijksstelsel raden jullie ons aan? Ik heb hard gewerkt voor mijn woning en wil absoluut dat mijn kinderen daar ook de vruchten van plukken.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 19 feb 2008 22:31

Ik antwoord nu niet op uw vraag, maar hebt u niet overwogen uw huis te verhuren en dit geld dan op een of andere manier op een persoonlijke rekening te zetten of te schenken aan uw kinderen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

carchapet
Topic Starter

#3 , 19 feb 2008 22:38

Mijn kinderen willen het huis niet omdat het te ver afgelegen is.
Verhuren en zien hoe alles teniet gedaan wordt... neen dank u.
Trouwens, het huis van mijn toekomstige man moet ook nog opgeknapt worden en dan zullen mijn centjes meer dan welkom zijn.
Maar langs de andere kant wil ik natuurlijk ook dat dit kapitaal ooit terugvloeit naar mijn kinderen. De dochter van mijn man zal al profiteren aan de meerwaarde van het huis.
Daarom dat ik een geschikt huwelijkskontrakt zoek.

Reclame

mapleleiah

#4 , 19 feb 2008 23:08

De beste persoon om u te adviseren over huwelijkscontracten en alles wat er nog bijkomt, is een notaris. Zijn/haar advies is in principe gratis.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”