Schuld partner die komt inwonen

Dafke1210
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuld partner die komt inwonen

#1 , 08 nov 2017 12:41

Hallo, ik heb iemand leren kennen die schulden heeft, nu is er sprake om te gaan samenwonen (hij komt bij mij wonen).
Het is dan toch zo dat bij een eventuele tussenkomst van de gerechtsdeurwaarder mijn spullen kunnen opgeschreven/inbeslaggenomen worden.

Mijn vraag:
Kan ik mijn inboedel en dergelijke op voorhand laten inventariseren, zodat hier geen beslag op gelegd kan worden?
Dat er enkel loonbeslag gelegd kan worden op zijn loon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2017 12:48

Ik heb dit ooit weten doen via een deurwaarder die een PV op maakte van inventaris.

Als dit 100% wettelijk is laat ik in het midden, maar toen jaren later heeft het toch geholpen voor een faillissement, ze hebben van die goederen niks kunnen aanslaan (of willen aanslaan)
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 08 nov 2017 13:57

U gaat facturen en betaalbewijzen moeten voorleggen, dat het er staat op het moment dat de deurwaarder langskomt, wil uiteraard niets zeggen.

Reclame

Dafke1210
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 nov 2017 09:30

Dank je wel voor de reacties.
Ik heb nog wel van enkele zaken facturen, maar ook niet meer van alles natuurlijk, zoals mijn tv die al > 15j oud is en ik heb sommige zaken ook kado gekregen. Alles wat hier in het appartement aanwezig is op dit moment, is mijn eigen bezit en dat zou ik dus graag willen beschermen.
Bij welke persoon (notaris/advocaat/gerechtsdeurwaarder) zou ik hier wel een sluitend antwoord op kunnen krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 nov 2017 09:40

Stel deze vraag eens op het gerechtsdeurwaardersforum die hebben daar veel ervaring mee .

http://www.gerechtsdeurwaarder.bbforum.be/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”