Narcist

Ingrid64
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Narcist

#1 , 24 okt 2017 14:49

na feitelijk samenwonen gedurende 11 jaar, 1 dochter (puber) op straat gezet door ex partner, het hele huis heeft hij leeggehaald, niks meer, auto afgenomen, job kwijt (ik) , geen geld (hij heeft alles leeggehaald) faillissement op mijn dak, schulden.... kind bij hem
woon sinds 4 jaar in Frankrijk.... nog steeds geen vast werk, geen vast inkomen, onmogelijk om de alimentatie te betalen die ondertussen oploopt....
hij wil van geen verlaging weten, respectloos , narcist, ..... Ik wil de uitspraak van de rechter laten herzien, alimentatie betalen zonder inkomen......
hele procedure gebaseerd op leugens en onwaarheden...... geen communicatie mogelijk met hem, weinig of geen nieuws van mijn dochter, ....
Waar moet ik beginnen???? Heb verschillende keren aangedrongen op minnelijke schikking, via mail telkens.....anders geen contact mogelijk
zijn antwoord, kom uw verplichtingen na......
hoe vind ik een advokaat, of pro deo die me kan helpen.... vanuit Frankrijk????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2017 15:40

Uw uitleg is nogal warrig. De puberdochter die op straat gezet is, was uit een vorige relatie? De ex-partner waarover srpake was niet de vader? Hoe kan hij een minderjarige zomaar op straat zetten? Waar is uw dochter naartoe gegaan, daarna? Naar haar vader?

U bent naar Frankrijk verhuist, maar zonder uw kind dat u had met de ex-partner waarover srpake? U leeft nu in Frankrijk zonder werk of enig ander inkomen?

Uiteindelijk heeft uw ex gelijk: als er een regeling is wat alimentatie betreft, moet u deze nakomen. Indien u niet meer akkoord bent met die regeling moet u ZELF naar het gerecht stappen om deze te laten herzien. Zolang u dat niet doet, moet u nakomen wat in de regeling staat.

Langs de andere kant hebt u wel recht op nieuws van uw dochter (ik neem aan dat dit het kind is dat u samen met uw ex hebt, niet de puberdochter waarover sprake). Maar aangezien u in Frankrijk woont, kan ik me voorstellen dat u niet veel meer moet verwachten dan wat informatie via mail, foto's, eventueel een telefoongsprek.

Maar kern van de zaak is dat u inderdaad de alimentatie moet betalen zoals afgesproken. Uw ex zorgt immers fulltime voor jullie kind, als ik het goed begrijp?

P.S. Het onderwerp van uw bericht, "Narcist", slaat nergens op. Dat uw ex eist dat u uw afspraken nakomt, kan u moeilijk "respectloos" noemen. In feite is het respectloos om uw afsrpaken niet na te komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”