Mag ik de kinderen veranderen van school

Leonieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag ik de kinderen veranderen van school

#1 , 16 okt 2017 11:07

Mijn man en ik zijn 5 jaar getrouwd en we hebben 2 kinderen. Onze dochter zit in de tweede kleuterklas onze zoon in het 1 ste leerjaar. We zijn getrouwd met een contract. Nu heeft mijn man zonder mijn medeweten, heel veel schulden gemaakt, omdat hij beursverslaafd is. Hij was zelfstandige en zijn zaak is nu failliet. Hij staat onder curatele. De uitspraak volgt nog. Maar hij heeft ook een heleboel persoonlijke schulden waar de curator niets mee te maken heeft. Die schulden heeft hij gemaakt om geld in te zetten op de beurs. We hadden een mooi huis, dat is in juni verkocht. Uiteraard met mijn medeweten, maar ik deed dat om hem te helpen met zijn zaak en die te redden. Er bleef nog een pak geld over. Hij beloofde van dat op onze gezamenlijke rekening te storten en daarvan opnieuw te beginnen. Maar tijdens onze vakantie deze zomer zag ik dat hij net daarvoor ook al het geld heeft ingezet op de beurs. We hebben dus niets meer. Geen huis, geen auto. Allemaal door zijn beurs of gokverslaving. De inboedel is van mij. Nu wil ik graag weg van hem. Hij heeft mij en de kinderen alles afgenomen en zijn schuldenberg is te hoog om de kinderen iets te bieden. Ik wil terug naar mijn thuis, zelf iets huren uiteraard en hij zou dan bij zijn ouders gaan wonen (hij kan niet anders). Mijn broer en zus wonen daar. Hun kinderen gaan daar naar school. Mijn kinderen zouden na nieuwjaar daar naar school kunnen. Ik betaal al maanden al onze rekeningen en hij niets. Maar hij is hier nog wel (eet mee en geniet van mijn betalingen). Maar mijn thuis is hier 40 minuten vandaan. Ik kan de kinderen niet van school veranderen zonder zijn toestemming. Hij gaat niet akkoord dat ik ze verander van school. Zijn financiële toestand doet niets af van zijn vaderschapsrecht. Wat is de kans dat een rechter de kinderen wel aan mij toewijst? Hij zou ze wel nog mogen zien. Maar co-ouderschap gaat niet. Ik kan mijn kinderen niet elke dag 40 minuten naar school voeren in mijn week. Mijn ouders zijn er wel om de kinderen op te vangen. Ik ben er nu altijd voor de kinderen. Ze zijn bijna altijd bij mij aangezien hij veel tijd doorbrengt op de voetbal ( lees: heel het weekend en avonden). Alleen, wil hij mij die nu ook afnemen door ze hier te willen houden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding