Samenwonen in ouderlijk huis

Ellen Mertens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Samenwonen in ouderlijk huis

#1 , 24 sep 2017 08:52

Ik en mijn vriend zouden graag samenwonen. Eerst in zijn ouderlijk huis om geld uit te sparen. We hebben allebei een inkomen en zijn ouders ook. Word ik dan ten laste van zijn ouders? En verandert dit iets voor hun belastingen? Is het mogelijk om dan ook mijn domiciliëring op hun adres te zetten? Of kunnen we aan de gemeente een extra huisnummer vragen en zo ook een eigen brievenbus?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 24 sep 2017 09:32

jullie komen niet ten laste van de ouders. Jullie kunnen perfect jullie domicilie plaatsen op hetzelfde adres. Jullie krijgen allemaal een eigen persoonlijke belastingsaangifte, dus er veranderd niets.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 26 sep 2017 09:49

Wat betreft extra huisnummer vragen: vraag dit na bij de stedenbouwkundige dienst van de gemeente. Dit is een bestemmingswijziging, en dus niet zo vanzelfsprekend. Als u en uw vriend een kamer betrekken in het huis, en voor de rest keuken, badkamer, inkom, ... gemeenschappelijk gebruikt, is de kans dat dit goedgekeurd wordt praktisch nihil.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”