Schoonfamilie mag van mijn man komen stelen

Magda590103
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schoonfamilie mag van mijn man komen stelen

#1 , 19 sep 2017 10:32

Mijn schoonfamilie mag van mijn man komen stelen.
Sinds ik ziek ben is dit stelen sterk toegenomen, ze hebben een poortconsole waarmee ze binnen kunnen.
Volgens sommigen moet ik er over zwijgen, mijn man doet dit enkel om me 'zot' te laten verklaren en zo kan
hij zijn poot op mijn aandelen leggen. Het kan toch niet dat men iemand mag treiteren op die manier.
Als ik naar de garage ga, dan rijdt de auto prima, totdat ze de nieuwe oliefilter vervangen door een vuile.
Dit is minstens 2* gebeurd, bijna verongelukt de laatste keer, ik moest onmiddellijk een nieuwe wagen kopen.
Ze zitten aan de juwelen, op feestje komt dan een kleinzoon showen, met toevallig een gestolen stuk.
Foto's, kleren, linnen, handdoeken en bestek stelen ze het liefst. Al het duur speelgoed is weg, duplo, Lego....
Oude rommel brengen ze in de plaats.
Wat kan ik hier tegen doen? Niks, ik kan het alleen maar melden.
Nieuw kopen lost niks op, dat verdwijnt ook. In het voorjaar 20 lavendel's geplant, toevallig die van voor geen 1 gepakt en van achter slechts 2 kapot. Lavendel die niet bevriest pakt altijd.
Van zoiets krijgt ge nog een kanker bovenop. Bovendien is het niet 1 persoon die steelt er zijn er meerdere, ze voelen zich absoluut niet schuldig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2017 11:28

Mijn schoonfamilie mag van mijn man komen stelen.
Waarom blijft u dan bij die man? Vraag de echtscheiding aan, zodat je ergens kan gaan wonen waar noch uw man, noch uw schoonfamilie binnen kan.

Als u man familieleden toegang geeft tot zijn woning en hen toestaat om spullen mee te nemen, dan kan je daar juridisch weinig tegen beginnen. Als jij daar niet mee akkoord gaat, moet je jouw conclusies trekken, bij die man weg gaan, en uw eigen leven terug in handen nemen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 19 sep 2017 13:06

Ja snel scheiden dan kan hij niet meer aan uw aandelen.
Ik begrijp wel niet hoe hij aan uw aandelen zou kunnen want aandelen aan toonder bestaan al enkele jaren niet meer.
Ik begrijp ook niet hoe uw schoonfamilie de lokale klimatologische omstandigheden kan beïnvloeden zodat uw aanplantingen
bevriezen.
Dat ze zelfs nieuwe oliefilters uit uw auto stelen is echt ongehoord!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 19 sep 2017 16:26

en dan durven "ze" nog een vuile filter steken!!!
de snoodaarts!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2017 17:09

en dan durven "ze" nog een vuile filter steken!!!
de snoodaarts!
Nu je het zegt: dus ze hebben een vuile filter van het correcte type mee, om die dan te wisselen met de propere filter... Het lijken wel garagisten :lol: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 sep 2017 18:20

totdat ze de nieuwe oliefilter vervangen door een vuile.
Dit is minstens 2* gebeurd, bijna verongelukt de laatste keer,
hoe kan je door een vuile oliefilter bijna verongelukken?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”