Verlaten van de woning met de kinderen

Debbie1978
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verlaten van de woning met de kinderen

#1 , 10 sep 2017 09:10

Ik ben nieuw hier, zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Situatie in 2012 uit elkaar gegaan, wegens drankprobleem partner. We hebben 2 kinderen van 10 en 13 jaar oud.
In 2012 is jeugdrechtbank ingeschakeld, en is er een ouderschapspan opgesteld. Waarin de kinderen 1 weekend op 2 bij vader verblijven.

In 2015 ben ik terug gegaan naar partner, omwille van bezorgdheid naar de kinderen, en om het nog een lans te geven.

Mijn en kinderen hun adres staat bij mijn partner. De woning is zijn eigendom.

Het drankprobleem blijft en noch ik en de kinderen voelen zich nog veilig.
Verbaal agressief, bang maken,...
Dus besluit genomen om uit elkaar te gaan. Ik zou 1 oktober verhuizen. Maar de situatie is heel erg aan het escaleren. Binnendeuren op slot gedraaid, 3 hangsloten op zolder, ... uit schrik dat ik iets zou meenemen.
Mijn vraag, stel dat ik tijdelijk bij min ouders intrek tot sleutel appartement. Wat kan en mag ik meenemen?
Hij heeft alle facturen en aankoopbewijzen doen verdwijnen. Ik wil enkel mijn kleding, kleding voor de kinderen. Enkele persoonlijke spullen. 1 bed en bureau voor dochter, keukentafel. Hij dreigt dat als ik ook maar iets meeneem het diefstal is. Hoe kan ik aantonen dat dit mijn en kinderen hun spullen zijn. En stel dat ik dit meeneem en er komt een confrontatie tijdens het inladen?

Wat ondertussen met de kinderen qua regeling?

Sorry voor de lange uitleg, maar alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 sep 2017 17:43

Debbie, deze situatie kan niet lang meer duren. U dient zich te wenden , via een advocaat, tot de rechtbank om uw belangen én die van de kinderen te verzekeren. Zelfs als het huis zijn eigendom is, is dat niet vanzelf ook zo met de meubelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 10 sep 2017 18:02

U bent er ingeschreven dus de toegang kan u op dit ogenblik niet ontzegd worden.
Ga morgen naar een advocaat en handel dan naar zijn instructies.
In het kort als u nu weggaat kan u niet meer binnen.

Reclame

Debbie1978
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2017 07:35

Ik ga een advocaat raadplegen. Bedankt voor het advies.
Grt
Debbie

Terug naar “Echtscheiding”