Samenwonen met kennis

Jönas
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenwonen met kennis

#1 , 04 sep 2017 10:10

Hallo,

Ik heb een eigen woning, eigendom op mijn naam.
Mag ik een kennis bij mij laten wonen zonder dat dit gevolgen heeft voor mij? (Indien de persoon schulden zou maken ofzo, ben ik dan mee verantwoordelijk of verandert er iets voor belastingen ofzo?)

Dank bij voorbaat
Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 sep 2017 11:03

Indien die persoon ook op uw adres zou gedomicilieerd zijn, kan de DW ook uw meubelen en inboedel opschrijven en aanslaan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2017 15:12

Hallo,

Ik heb een eigen woning, eigendom op mijn naam.
Mag ik een kennis bij mij laten wonen zonder dat dit gevolgen heeft voor mij?
Dit hoeft niet meteen gevolgen te hebben, maar dit zou wel kunnen. In principe zullen jullie in zo'n geval feitelijk samenwonen. Dit heeft onder andere invloed op eventuele uitkeringen (die zullen lager zijn).
(Indien de persoon schulden zou maken ofzo, ben ik dan mee verantwoordelijk
U bent niet mee verantwoordelijk, maar als de deurwaarder voor uw deur staat omdat uw huisgenoot schulden gemaakt heeft, zal alles opgeladen worden waarvan jij niet kan bewijzen dat het uw eigendom is.
of verandert er iets voor belastingen ofzo?)
Naar belastingen toe zal er weinig veranderen, normaal gezien (in het geval geen van jullie beiden een uitkering krijgt).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”