Halfzussen

Saritake
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Halfzussen

#1 , 01 sep 2017 18:26

Hallo , hopelijk kan iemand me helpen ...
Ik heb een dochter uit mijn vorige huwelijk en nu sinds kort nog een dochtertje uit mijn huidige relatie .
In mijn huidige relatie ben ik gewoon samenwonend ( geen huwelijk , niet geregistreerd op het gemeentehuis ) ...
Mijn vraag is nu als ik overlijd wat gebeurt er dan met de zusjes ? Kan ik eisen dat ze elkaar blijven zien of gebeurt dit automatisch ? Huidige regeling met ex is co-ouderschap met week/week regeling .
Ik wil echt dat het contact tussen de zusjes kan blijven ! Wat voor stappen moet ik daarvoor ondernemen ?
Alvast bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 01 sep 2017 19:27

Waar verblijven de beide zussen nu?
Beide zussen hebben elk nog een eigen ouder die uiteraard het ouderlijk gezag heeft.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 sep 2017 19:57

Je kan mensen toch niet verplichtten elkaar levenslang te blijven zien.

Reclame

Saritake
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 sep 2017 00:10

Mijn oudste dochter is 7 jaar en verblijft een week bij mij(mama) en een week bij de papa door het co-ouderschap , mijn jongste dochter verblijft fulltime bij mij ...
Het is niet verplichten hè , het is meer de vraag dat bij me speelt wat als ik er niet meer ben en ze willen elkaar wel blijven zien maar mijn ex-man dat bv niet toelaat ...( niet dat ik van plan ben om direct te sterven maar je weet nooit dat is iets dat je niet in de hand hebt en de vraag blijft me wakker houden )

Mijn dochters zien elkaar graag en zijn ook graag bij elkaar dus denk niet dat het een verplichting zou zijn ...

Ik wil gewoon hun toekomst veilig stellen en ook zorgen dat ze elkaar kunnen blijven zien(als ze dat willen)

Alvast bedankt .

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”