Partner wil niet trouwen i.v.m. ondertekenen papieren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Partner wil niet trouwen i.v.m. ondertekenen papieren

#16 , 01 sep 2017 08:38

@Tom, dat is inderdaad een commitment. Misschien ben ik romantisch maar voor mij heeft trouwen een grote betekenis. Ik blijk de enige te zijn die die mening is toegedaan.
Je kan trouwen met volledige scheiding van goederen. Op die manier heb je de "symboliek" van het trouwen mee, maar zijn jullie financiëel nog volledig onafhankelijk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 01 sep 2017 12:25

Nog een vraag: Ik ben bezig met het opstarten van een BVBA, is het vanuit die optiek handig iets vast te leggen? Mocht er ooit iets mis gaan bijv.
Niet nodig. Wegens niet getrouwd is en blijft die altijd van u alleen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”