Gerief van ex staat hier nog na 7 maand

Onzekere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gerief van ex staat hier nog na 7 maand

#1 , 09 aug 2017 12:54

Even kort uitleggen.
Mijn ex werd dakloos, dus ik heb hem een tijdje bij mij laten inwonen, zijn domiciliëring stond hier dan ook. Betaalde enkel de helft van de huur, de rest niet, hij zit in collectieve schuldbemiddeling.
Nu is dit wel.in orde en betaald.
Hij woont hier al een 7 tal maanden NIET meer in. Zijn domiciliëring staat hier al enkele maanden niet meer, in het begin wou hij die niet veranderen.
Nu sta ik enkel hier ingeschreven en mijn dochter deeltijds.
Er staat hier nog heel wat gerief van hem. Grote stukken ook, zoals grasmaaier, hoekzetel, een volledige slaapkamer,.. en veel.kleine prullen.
Ik heb al 3x aangetekende zendingen gestuurd, deze werden niet opgehaald door de persoon in.kwestie, alleen ben.ik.dom geweest en deze weggegooid..
Heb het al enkele malen telefonisch gevraagd, gebeld, gesmst,..
Hij zegt dat ik niets mag wegdoen, zijn.advocaat andees stappen zal.ondernemen.omdat hij in collectieve schuldbemiddeling zit.
Wat kan ik doen ? Dit gerief wil ik.buiten, liever vandaag dan morgen. Ik heb geen intentie deze te verkopen, zou ze laten ophalen.door.de kringloop of mensen.die dit goed kunnen gebruiken. Mag en kan ik dit doen?
Als.ik zijn.gerief buiten zet, is de kans groot dat het gestolen word (mijn tuin is aan de voorkant van het huis)
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2017 13:33

Schrijf een laatste aangetekend schrijven, waarin u verwijst naar de vorige AS-en, en geef hem nog 14 dagen om de spullen op te halen, en zeg dat deze anders naar het containerpark gaan. Als u het adres van zijn advocaat weet, kan u dit AS eveneens naar de advocaat sturen. Hou zelf een kopietje van die brief bij + het bewijs van de aangetekende zending.

Als dan na 14 dagen de spullen niet weg zijn, brengt u ze naar het containerpark, of laat u ze ophalen door een firma die inboedels gratis komt oppikken (google even op "gratis ophalen inboedel"). Hij kan u niets maken, aangezien jij geen stockage-firma bent en jullie geen overeenkomst hebben dat hij zijn spullen maanden bij jou mocht laten staan. In tegendeel, de meerdere aangetekende brieven zijn het beste bewijs dat er GEEN afspraak was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Onzekere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 aug 2017 14:11

Schrijf een laatste aangetekend schrijven, waarin u verwijst naar de vorige AS-en, en geef hem nog 14 dagen om de spullen op te halen, en zeg dat deze anders naar het containerpark gaan. Als u het adres van zijn advocaat weet, kan u dit AS eveneens naar de advocaat sturen. Hou zelf een kopietje van die brief bij + het bewijs van de aangetekende zending.

Als dan na 14 dagen de spullen niet weg zijn, brengt u ze naar het containerpark, of laat u ze ophalen door een firma die inboedels gratis komt oppikken (google even op "gratis ophalen inboedel"). Hij kan u niets maken, aangezien jij geen stockage-firma bent en jullie geen overeenkomst hebben dat hij zijn spullen maanden bij jou mocht laten staan. In tegendeel, de meerdere aangetekende brieven zijn het beste bewijs dat er GEEN afspraak was.


Beste,

Als.ik.nu alles laat ophalen, door de kringloop of iemand die gratis dingen zoekt voor de rommelmarkt. Kan hij mij dan iets maken?
Mij vertelde hij dat zijn advocaat stappen zou ondernemen omdat hij in collectieve schuldbemiddeling zit en zijn.goederen beschermd zouden zijn?

Alvast bedankt

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2017 14:45

Onzekere, ben jij dezelfde persoon als Briesje78 uit https://www.juridischforum.be/viewtopic ... 27&t=81324? Je hebt dezelfde vreemde gewoonte om punten te tikken tussen willekeurige woorden in een zin. Héél erg vreemd.

Maar bon, los daarvan heb je op zich geen bewaringsplicht van die goederen. Als hij er al maanden niet naar omkijkt, kan je ze in principe nu al laten ophalen door de kringloopwinkel. Ik zou niet weten wat de advocaat jou ten laste kan leggen. Maar als je nu een AS schrijft waarin je aangeeft dat dit ook is wat zal gebeuren, heb je bij een eventuele rechtszaak, een bewijs in handen dat je je ex de kans gegeven hebt de spullen op te halen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8840

#5 , 09 aug 2017 15:09

Meld aan je ex dat je bij wet niet verplicht bent gratis voor zijn spullen te zorgen. Gezien hij niet gedomicileerd is op jouw adres, geldt de automatische bescherming van zijn goederen niet.
Voor de wet heeft hij zijn spullen niet beheerd als een goed huisvader, maar gewoon achtergelaten.
Meldt hem dat vanaf X datum de goederen in je voortuin zullen staan en dat je geen bewaringsverantwoordelijkheid neemt voor zijn bezittingen die hij geacht wordt zélf als een goed huisvader te beheren en de juiste maatregelen te nemen om zijn bezittingen te beschermen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 aug 2017 15:32

Stuur een kopie van die aangetekende brief ook via de gewone post, en vermeld dat ook in de aangetekende brief. Als hij die dan niet gaat afhalen kan hij nooit zeggen van niets te weten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 09 aug 2017 15:38

Dit is een zeer goede zin om zowel aangetekend als met gewone post te verzenden:

Voor de goede orde wordt deze brief zowel aangetekend als bij gewone post verzonden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”