Broertje was samenwonend

Appie12
Topic Starter
Berichten: 36

Broertje was samenwonend

#1 , 07 jul 2017 12:53

Hallo,


Ik zit nogal in een ingewikkeld situatie...


Mijn broertje woonde bij mij paar jaar geleden maar al nu sinds een jaar niet meer. Hij verblijft bij vrienden en soms bij onze ouders.

Toch blijf ik brieven krijgen op mijn adres en weigert hij om zijn adres weg te halen bij mij.. Ik heb hierdoor geen contact meer met hem en krijg vaak brieven binnen van deurwaarders nu zie ik ook nog dat die een eenmanszaak heeft gestart op mijn adres en er komen nu al brieven binnen voor allerlei onbetaalde facturen.....


Ik ben al naar de gemeentehuis geweest om hem uit te schrijven maar daar hebben ze mij verwezen naar de e-loket. Ik heb daar dan een aanvraag formulier ingevuld (persoon woon niet meer op adres). Deze proces kan 6 maanden in beslag nemen voor dat er iets gebeurt ... Aanvraag ingediend in mei en tot heden nog niets gebeurd met mijn aanvraag...




Om zeker van te zijn dat deurwaarders niet naar mijn adres komen heb ik contact gezocht met de raad van de deurwaarders in Antwerpen en de situatie uitgelegd maar daar zeggen ze zolang hij hier nog op mijn adres staat komen ze bij mij..


Ik zit dus nu volledig vast... En weet niet wat te doen. Iemand enig idee om de deurwaarders weg te houden van mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 jul 2017 13:01

Verzoekschrift bij vrederechter: uithuiszetting wegens bezetting zonder recht noch titel
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 07 jul 2017 20:34

En dringend eens met de wijkinspecteur gaan praten.
Die moet ook bij u komen kijken of uw broer effectief nog bij u woont - zijn verschillende controles.
In het rijksregister moet er een vermelding komen met voorstel ambtelijke schrapping. Dat geeft al een 'beetje' zekerheid.
Tevens kan de wijkinspecteur vaststellen als tweede element dat er geen firma gevestigd is en via KBO en parket (PV) de zaak van uw adres laten verwijderen. Als eenmanszaak staat men idd op het woonstadres ingeschreven.
Ook eens terug naar de gemeente gaan en best vragen of dit ook niet korter kan - Normaal is de schrapping door college van Burgemeester en Schepenen.
In ken cases die meer dan zes maanden hebben geduurd en andere die op 14 dagen waren afgesloten. Uw wijkinspecteur kan daar wel iets aan doen.

Hou er rekening mee dat elke GDW alles maar dan ook alles in het huis in beslag kan leggen voor de schulden van uw broer en zijn firma en dat u dan elke keer naar de beslagrechter moet voor een revindicatieprocedure (en die is niet goedkoop).



U kan best geen adres opgeven waar uw broer wel aan te treffen is - want anders moet men eerst nog op die plaats gaan navragen of uw broer daar wel woont.
Dus voor u is adres onbekend.
Alle post terugsturen als zijnde onbekend op dit adres is al een begin.

viewtopic.php?f=42&t=70509&hilit=firma+op+adres

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”