Zelf contract opstellen bij verbouwingen appartement partner?f

Brism
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Zelf contract opstellen bij verbouwingen appartement partner?f

#1 , 07 jul 2017 07:59

Hallo allemaal,

Mijn partner heeft een nieuwbouw appartement gekocht en is volledige eigenaar. Ik zou graag mee willen investeren aangezien er nog kosten zijn zoals oa keuze keuken, badkamer etc.

Mn vraag is het volgende: stel dat er later een haar in de boter komt, en wij besluiten uit elkaar te gaan. Hoe zit het met het geld dat ik heb geïnvesteerd? Is een zelf opgemaakt contract rechtsgeldig als we dit door beide partijen laten ondertekenen (afspraken omtrent verbouwingen, extra kosten keuken/badkamer etc)? Bankoverschrijvingen met mededelingen, geldt dit ook als bewijs?

Qua facturen keuken/badkamer: zal ook op zijn naam staan en door hem ondertekend.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt, of iemand die hier meer over weet? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Martinolius
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2017 18:46

Er is bewijs dat U gelden heeft ingebracht, ja?
Ik zou daar open mee praten met je partner en zeggen van kijk: ik zie je heel graag, maar ik investeer in iets wat niet van mij is, als er in de (hopelijk) verre toekomst een haar in de boter zit, dan zou ik wel graag die centen terugzien!

Laat een document opmaken door Uw raadsman, kost een paar honderd euro, maar is wel aangewezen....

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 07 jul 2017 22:27

Gehuwd wel stelsel al of niet met huwelijkscontract?
Wettig samenwonend al of niet met notariële akte?
Feitelijk samenwonend?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”