Ex houdt dochter van 18 maanden bij me weg

Kenny c
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex houdt dochter van 18 maanden bij me weg

#1 , 28 jun 2017 15:03

Hallo,

Mijn vriendin heeft een 3-tal weken geleden ons appartement helemaal leeggehaald en onze dochter van 18maanden meegenomen. Ze laat me niet toe om haar te zien voor er een vonnis is. Kan dit echt zo maar? Wij waren niet getrouwd en enkel feitelijk samenwonend.
Ze is er een echt vuil spelletje van aant maken.
Ze gaat tegen iedereen vertellen dat ik een ander heb terwijl zij zelf reeds enkele weken op een datingsite staat blijkbaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 28 jun 2017 19:36

laat aan je ex weten dat ze zich best informeert bij een deskundige over de rechten van elke ouder. Dat je haar kan melden dat - zelfs als er nog geen vonnis mbt het omgangsrecht is uitgesproken - elke ouder het recht heeft om met zijn kind om te gaan. Dat als ze dit verhindert, hiervoor veroordeeld kan worden én dit ook het uiteindelijke vonnis in haar nadeel kan beïnvloeden; Rechters zien namelijk niet graag dat ouders voor zelfverklaarde rechter spelen.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 jun 2017 22:20

Kan als parentale ontvoering worden beschouwd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”