Meerderjarige dochter

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

Meerderjarige dochter

#1 , 27 jun 2017 23:10

sinds november 2016 is onze dochter 18 jaar ze zat in haar laatste jaar waarin ze nu geslaagd is. Vanaf het moment dat zij 18 jaar werd was het van ik doe wat ik wil ik ben 18 jaar ze komt thuis en gaat wanneer het haar past wij weten eigelijk niks meer van haar want volgens haar hebben wij nergens geen zaken mee Ze weet dat ze rechten heeft maar vergeet dat ze ook plichten heeft. zij is nu zo bezig van ik ga studeren en jullie gaan betalen want jullie hebben zorgplicht tot mijn 25 ste jaar ze is dan ook al bij het OCMW geweest voor een studenten leefloon en een noodwoning.
dit is dan ondertussen geweigerd door het OCMW maar overal doet ze verhaaltjes vertellen tegen de mensen dat wij haar verwaarlozen en dat ze niks heeft constant moeten wij ons verantwoorden tegenover andere wat zij tegen die mensen verteld het is zelf al voorgekomen dat sommige mensen mijn vrouw na riepen wij zouden onze dochter geen eten geven terwijl er elke dag voor haar gekookt word maar omdat ze altijd laat thuiskomt en vermoedelijk al gegeten heeft bekijkt ze het is of ze neemt 2 happen en dan moet ze het niet meer en geeft ze het aan de hond.
Onze huis regels lapt ze aan haar laars deze vind zij niet normaal zolang het naar haar regels gaat zijn er geen spanningen maar owee dat als dit niet is
Respect voor mijn vrouw en mij heeft ze totaal niet op het moment dat wij haar zeggen dit kan niet zo dan is het van wat ga je doen mij slaan of wat!!! doe maar dan zullen we wel zien
er is al verschillende keren een politie interventie geweest warbij er melding werd gemaakt mevrouw gaat weg belt dan de politie dat ze niet binnen mag . sommige agenten zeggen ook dat het gewoon hopeloos is dat er dringend iets moet gebeuren
Nu zijn wij enige tijd bij de vrederechter geweest voor een verzoening poging maar hier is ze niet komen opdagen
Dan durft ze bij hoog en laag beweren dat ze de uitnodiging niet gehad heeft terwijl we die zelf in haar handen hebben gegeven Dan krijgen wij mails van het JAC of wij een zogenoemde dagvaardiging die op een datum plaatsvind niet aan haar gegeven hebben en of wij die even aan hun willen doormailen want daar zit ze heel snel als er iets niet loopt zoals zij het wilt.
Al deze leugens van onze dochter en de spanningen die zij geeft zijn niet goed voor ons gezin ook omdat onze zoon van 12 dit allemaal meemaakt en dit echt niet goed is voor hem
Nu is het zo wij kunnen onze dochter niet vertrouwen ze steelt geld is positief bevonden op drugs op school Dus laten wij haar niet alleen thuis maar het probleem is dus nu zo telkens als wij niet thuis zijn belt ze de politie
Deze hebben haar gezegd als je niet binnen kan laat een sloten maker komen kun je dit niet betalen zullen je ouders die rekening moeten betalen.
Haar proberen terug in het gareel te krijgen door te zeggen dat we ze buiten gaan zetten lacht ze gewoon weg met jullie kunnen mij niet buiten zetten en jullie kunnen mij hier ook niet uit laten schrijven want ik ga nog naar school
Nu hebben wij te horen gekregen dat de enigste manier om haar uit ons huis te krijgen via de rechter is want het is bijna niet meer uit te houden want eerlijk gezegd valt er voor het moment een enorme last van ons af als ze weg is en ze bij haar vriendje is
wij staan voor het moment tegen de muur en ze weet dit dat we geen kant op kunnen en dat zij eigelijk kan doen en laten wat ze wilt
en de politie zegt hier ze staat hier ingescheven laten jullie ze niet binnen dan zijn jullie strafbaar
Nu gaan wij binnenkort met vakantie wij hebben haar voorgesteld om mee te gaan maar dit wilt zij niet zij wilt bij haar vriendje zijn maar in die tussentijd moeten we haar een sleutel geven dat ze binnenkan maar met een gerust hart vertrekken doen we niet wetende dat er van alles weg zal zijn als we terug komen wat kunnen wij nog doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 28 jun 2017 09:01

U kan aan uw meerderjarige dochter vragen de woning te verlaten, haar een redelijke termijn geven om iets anders te vinden dat ze kan huren en als ze daaraan geen gevolg geeft kan u naar de rechtbank trekken. Dat is de theorie.

In praktijk zal het haar tegenvallen om iets anders dan een kot (waar men zich niet mag domiciliëren) te huren zonder vaste inkomsten. Een borgstelling i.v.m. huur zou ik u beslist afraden, gelet op de context.

Máár....u zal er dan inderdaad toe gehouden zijn in de kosten van haar levensonderhoud en studies te voorzien, ofwel rechtstreeks, ofwel zal het OCMW bij u komen aankloppen. Het is wel niet zo zwart-wit als ze het voorstelt met dat onderhoud: indien ze er niets van bakt bij haar studies bent u niet sowieso verplicht haar ad infinitum te blijven onderhouden indien de situatie waarin ze zich bevindt aan haar eigen ledigheid zou te wijten zijn.

Meestal is de situatie omgekeerd: zoon of dochter woont apart en vordert dan dat de ouders de huur betalen. Effectief te counteren door voor te stellen terug te komen inwonen. Sloten veranderen en haar geen sleutel geven etc lost niets op: u kan haar de toegang niet ontzeggen zolang ze bij u gedomicilieerd is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 28 jun 2017 09:45

Je dochter is meerderjarig én is op school reeds positief bevonden op drugs. Is dit dossier gekend bij de politie? Je hebt een minderjarig kind in huis en vermits de dochter drugs heeft gebruikt, bestaat er de kans dat ze dus ook drugs bezit/bezat in de gezinswoning. Als goede ouder zou je in staat moeten kunnen zijn om je minderjarig kind te beschermen tegen negatieve invloeden, lees: gevaar en drugs als je kind zich in de gezinswoning bevindt. Met een drugsgebruikende meerderjarige inwonende dochter is dat niet mogelijk. Neem dus contact op met de sociale medewerker van de politie en uit je bezorgdheid dat je meerderjarige dochter reeds positief bevonden is op drugs en dat je je minderjarige kind wil beschermen in de gezinswoning. Wellicht komt dan één en ander in beweging.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 28 jun 2017 22:47

Zorg dat u een goed gestoffeerd dossier hebt.
Datum omschrijving feit actie door politie nr melding
datum omschrijving feit actie door caw / ocmw
datum omschrijving feit actie door vrederechter verzoening niet opgedaagd
Een van de volgende stappen zal dan een dagvaarding zijn.

Uw dochter heeft een bezetting ten bede geen huurcontract kan dus onmiddellijk* gestopt worden door de vrederechter * is een maand of drie.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#5 , 12 sep 2017 01:33

Het is gewoon niet te doen ze liegt alles aan elkaar op moment dat wij haar hierop wijzen ontkent ze alles
ze neemt dingen heel selectief op en laat dit dus aan iedereen horen waardoor wij nu al op straat worden aangesproken door andere mensen.
Want na de buitenwereld toe is het het brave meisje
We zijn dus na de vrederechter gegaan maar de deurwaarder had de dagvaarding wel afgegeven maar het niet op de rol laten zetten

ondertussen weten we dus dat ze werkt zelf ontkent ze dit in de conclusies die haar advocaat aan de onze heeft overgemaakt zegt deze ook dat ze een contract voor een ibo gaat ondertekenen het antwoord van mijn dochter is dus dit is niet doorgegaan omdat die mevrouw van de dab het contract verkeerd heeft ingevuld

Dan zegt haar advocaat dat wij haar spaar rekening hebben leeggehaald maar dit staaft deze door een online kopie van de zichtrekening van mijn dochter in te geven toen ze nog minderjarig was maar als wij dan om afschriften vragen kan ze dit niet zogezegd omdat ze deze niet kan zien en als we dan vragen hoe ze hier op komt de bank heeft dit gezegd

Dan beweert de advocaat van mijn dochter dat we haar geen sleutel wouden geven toen wij op vakantie gingen zodat zij binnenkon
de week voor dat wij op vakantie gingen hebben we onze dochter niet gezien inderdaad zij had geen sleutel op dat moment en wij konden haar deze ook niet geven mits ze er niet was de dag voor dat wij op vakantie gingen stond zij met een maatschappelijk werker van de politie en met een agent voor onze deur en had zij pv laten opstellen dat wij haar geen sleutel wouden geven op moment dat we zijden dat we ze die week nog niet gezien hadden ontkende ze dit en beweerde dat ze al heel de week thuis was geweest later hoorde we dat zelfs haar vriendje dit heeft bevestigd bij de politie volgens de maatschappelijk werker terroriseren wij onze dochter en doen wij er alles aan om haar het leven zuur te maken

ondertussen zijn wij terug van vakantie gekomen j ze pakt van alles uit de kasten en laat het staan op het moment dat we haar hier over aanspreken krijgen we als antwoord ik moet jullie rommel toch niet opruimen.
wij zijn niet rokers maar onze dochter rookt gewoon op haar kamer ondanks dat wij dit liever niet hebben gewoon al door de stank als we haar hierover aanspreken dat er sigaretten peuken op haar vensterbank liggen krijgen we gewoon te horen ik rook boven niet denk ik aan mijn kleine broer dat is slecht voor hem tegen mij zegt ze dan kan ik ook peuken beneden pakken en dan boven neerleggen en dan mij de schuld te geven want ze heeft geen idee waar die peuken vandaan komen Toen we terug kwamen was ons huis een grote stort de afwas stond meters hoog
het was allemaal te vies om beet te pakken dan waren er verschillende apparaten in huis kapot zoals de droogkast het wasmachine dan merkte we op dat er verschillende dingen verdwenen waren zoals servies goed pannen handdoeken theedoeken bestek en keuken gerief mijn munten verzameling is ook weg hier zit ruim 40 jaar van mijn leven in en er zitten een paar zeldzame munten tussen maar ik kan dit niet bewijzen dat ik deze had mijn verzameling stak in een kluis op zolder waar zij blijkbaar de code van wist en mits er niks van braaksporen zijn kunnen ze niks doen
haar kamer ligt er momenteel verschrikkelijk bij de stank is bijna ondraaglijk

haar advocaat wilt dus een onderhoudsuitkering bij ons gaan claimen want deze zegt dus wij moeten zorgen dat zij onafhankelijk financieel kan leven en dat wij voorlopig voor haar moeten blijven zorgen zodat zij de financiële middelen bij elkaar kan krijgen om zelfstandig te gaan wonen

zo als ze zelf zegt werkt ze niet maar toch loopt ze om de haverklap in nieuwe kleren en op nieuwe schoenen zelf zegt ze dat ze deze krijgt van haar vriendje ze beweert dan tegen over andere dat ze niks heeften dat wij nooit iets voor haar kochten
toen wij op vakantie waren vertelde ze dus tegen de mensen dat wij haar zonder geld en eten hadden achter gelaten
De vriezer stak vol ze moest het enkel maar op warmen dat wij haar geen geld hebben gegeven komt omdat we weten dat ze werkt
toen wij thuis kwamen was de vriezer leeg en hoorde wij van de buren dat ze constant hier met haar vriendje is geweest ondanks dat wij haar verboden hadden iemand in ons huis te laten .

momenteel is het zo erg dat wij de deuren op slot moeten doen en alle waardevolle spullen achter slot en grendel moeten zetten mijn vrouw heeft nu een paar keer haar tas vergeten en elke keer was er geld uit de portemonnee 50 euro dan weer is 30 op het moment dat je haar hier dan over aanspreekt is het van ik heb dit niet gedaan wat denken jullie wel

Dan verteld ze verhalen tegen mensen dat ik mijn zoon van 12 jaar zou slaan en als je haar hier dan over aanspreekt is het van ik heb dit niet gezegd mensen maken van een verhaal wat ze willen. maar ondertussen al gecontacteerd geweest door iemand van het CLB op school van mijn zoon die dit ook al te horen was gekomen
Het is heel erg zwaar om je constant te moeten verantwoorden tegenover de maatschappij met wat zij allemaal verteld over ons
ondanks alles kunnen we gewoon niks doen tot de vrede rechter een uitspraak doet en dan nog wilt ze tijd van respijt hebben

ze lacht ons kei hard uit met wat kunnen jullie doen niks ik doe gewoon wat ik wil en jullie zullen hoe dan ook betalen
zelfs ondanks ze onze spullen gestolen heeft ons huis als een stort heeft achter gelaten staan we met onze rug tegen de muur en is het vaak haar woord tegen dat van ons

we hebben dan een verzoening geprobeerd maar hierop zegt ze dat ze nooit een uitnodiging heeft gehad terwijl we die persoonlijk aan haar hebben gegeven
volgens haar advocaat willen we haar de kans niet geven om verder te studeren en heeft ze geen andere keus dan te gaan werken haar advocaat zegt dat wij haar post achterhouden wat niet is en per 4 september van deze maand word haar post allemaal op een ander adres bezorg
maar al deze dingen heeft ze allemaal vlak voor dat normaal de zitting de 5september zou plaats vinden in orde gebracht
zoals inschrijven voor een sociale woning op ibo contract gaan dit was eind augustus

zowel mijn vrouw als ik voelen ons machteloos onze dochter komt en gaat wanneer ze wilt doet wat ze wilt het is zelfs al zover dat mijn vrouw hierdoor bijna niet meer kan eten en dat alles wat ze eet er terug uitkomt
we durven bijna niks meer zeggen als ze er is met de angst dat ze het opneemt en terug klacht tegen ons indient
onze handdoeken die we nog hebben zitten vol met make-up wat er bijna niet meer uitgaat omdat zij zich niet goed ontdoet van die make-up haar antwoord is tegen mijn vrouw ik gebruik dit niet jij gebruikt dit jij doet je handdoeken omzeep en dan steek je de schuld op mij

facturen van haar gsm abo betaald ze niet zogezegd kan ze dit niet betalen omdat ze niet werkt maar ondertussen is er al een brief van een incasso buro en dreigen ze naar de rechter te stappen als ze niet binnen de zoveel tijd reageert tegen ons zegt ze ik betaal niks ik sta hier ingeschreven jullie zijn verantwoordelijk betalen jullie hem niet dan prima dan legen ze maar loonbeslag bij jullie of halen ze jullie kot ma leeg
en wat wij dan begrepen hebben is als zij niet kan betalen wij dit moeten omdat ze nog bij ons woont

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 sep 2017 09:39

Waar woont uw dochter momenteel? Is ze nog thuis gedomicilieerd? Indien wel, en haar hoofdverblijfplaats is ergens anders, kan je haar ambtshalve laten uitschrijven. Een meerderjarige dochter die werkt, ontvangt geen onderhoudsgeld van de ouders. En indien ze ergens anders woont en niet bij jullie is gedomicilieerd, moet je geen, sleutels geven.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#7 , 12 sep 2017 10:34

ze is bij ons ingeschreven momenteel zorgt ze er wel voor dat ze meerendeel van de tijd hier slaapt. meestal vertrekt ze op vrijdag en komt maandag avond laat thuis
zij doet er alles voor om te zorgen dat wij niet weten of ze nu full time werkt op het moment dat wij het vragen zegt ze ons dat ze niet werkt of dat ze is ontslagen deze ochtend heeft ze tegen mijn vrouw gezegd dat ze terug gaat studeren dus is ze op dit vlak heel wispelturig
de ene keer is het werken dan terug studeren wij weten het gewoon niet meer wat ze van plan is of doet mits wij pas terug zijn van vakantie hebben wij geen post meer van haar gezien en mits ze vanaf 4 september haar post na een ander adres laat sturen weten we gewoon niks meer want als we het haar vragen komen er enkel maar leugens uit
Voor het moment weten we hellemaal niet meer wat ze doet ze probeert alles zo voor ons te verbergen ze zegt dat ze geen geld heeft en toch rookt ze sigaretten heeft om de haverklap nieuwe kledij doet uitstappen naar pretparken en zogezegd word dit allemaal betaald door haar vriendje of door vriendinnen waar ik een groot ? bij zet
het spijtige is dat we dit niet kunnen aantonen
ze zou dan volgens haar advocaat vanaf 29 augustus op ibo contract zijn begonnen dit veegt ze dan weer van de kaart dat is niet doorgegaan die consulente had een verkeerd contract en toch werkt ze dan in de broodjeszaak die haar advocaat aangaf en als we haar dit dan vragen is het van ik werk niet daar.
Dus ik weet eigelijk niet goed wat ik moet doen om te achterhalen of zij werkt of niet

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 12 sep 2017 17:46

Wordt er nog kindergeld betaald?
Als men werkt valt dat weg.
Na wachtperiode.
Foto's nemen als ze achter de toog staat.
De uitbater van de broodjeszaak oproepen als getuige...in dimona moet ze uiteraard opgeschreven staan bij die broodjeszaak anders is het zwartwerk.
Een dagvaarding voor de vrederechter wordt aan persoon betekent .. gezien haar post nu ergens anders aankomt kan ook een oproep tot verzoening niet door jullie weggemaakt worden.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#9 , 19 sep 2017 20:40

de situatie is dus enorm uit de hand gelopen gisteren stuurde haar broertje van 12 een berichtje dat mijn onze dochter hem op de grond had gegooid mits wij niet thuis waren zat ze in alle kasten terwijl wij hadden gezegde vraagt dit

Nu kregen wij van onze advocaat dat het in het minne regelen niet meer ging onze dochter gaat binnen kort een onderhoudsuitkering eisen bij de familie rechter ze ontkend nog steeds dat ze werkt haar advocaat liet weten dat ze terug gaat studeren .Wat wij natuurlijk toejuichen

op alle dingen die wij haar zeggen ontkend ze gewoon het is gisteren zo uit de hand gelopen dat ze mij op mijn arm geslagen heeft gewoon omdat wij haar gsm laders kapot zouden doen uit schrik reactie heb ik mijn dochter bij mij weg geduwd en ze ontkend ten zeerste dat ze mij een klap verkocht heeft maar is dus wel klacht tegen mij gaan indienen
toen de politie gisteravond kwam waren ze ook rap weg mijn dochter kreeg de wind van voren van die agent mits die hier al vaker is moeten komen die zei mijn dochter meisje als het u hier niet bevalt pakt uw koffer ga na een opvang centrum of ga bij uw vriendje wonen maar stop met die mensen lastig te vallen met uw gezever en dan was ze zo heel zielig belt alstublieft een ambulance voor mij ik heb zoveel pijn even later toen de politie weg was was ze terug aan het lachen met haar vriendje en alle sin geuren en kleuren aan het vertellen hoe ze mij die klap had gegeven en buiten ook aan het roken even later belde ze op haar kamer weer met iemand anders en toen was het terug van huilen alsof ze het grootste leed van de wereld droeg deze ochtend ging ze door en het enigste wat ze zei was jullie gaan binnenkort zwaar betalen
bij de politie zeiden ze over dat ze haar broer geslagen heeft ze zullen haar uitnodigen dan zal ze het allemaal ontkennen en mits het tussen broer en zus is zal hier niks van komen Dat er bij ons thuis van alles verdwijnt daar kunnen ze niks tegen doen diefstal uit de ouderlijke woning door kinderen is niet strafbaar Wij weten het gewoon niet meer we staan met onze rug tegen de muur en kunnen gewoon niks doen want in alles ontkend ze gewoon alles

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 19 sep 2017 20:48

Zorgen dat u de procedures zoals reeds uitgelegd hiervoor nu in gang zet
Alle gegevens van politie - laat desnoods door advocaat alles opvragen. Maar gezien reactie inspecteur moeten daar een aantal meldingen zijn in uw voordeel.
U mag trouwens alle gesprekken waar u aan deelneemt opnemen.
Vrederechter is bevoegd voor de bezetting ten bede - uw dochter huurt niet dus heeft niet die bescherming.
Meerderjarige dochter is iets anders dan minderjarige dochter.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#11 , 22 sep 2017 20:13

nu heb ik al geschreven dat afgelopen maandag het uit de hand is gelopen en dat de politie geweest is
Nu tot mijn grote verbazing wou ik de melding van afgelopen maandag gaan halen nu blijkt dat ze in die melding hebben gezet dat mijn dochter gebeld heeft en niet mijn vrouw terwijl in haar gsm duidelijk de duur en het uur staat

In de melding staat enkel vader heeft dochter geslagen meer niet
Er staat niet in dat zij mij al eerste een klap heeft gegeven
mijn advocaat zegt dat door deze foute melding het moeilijk gaat worden mits dat mijn dochter deze melding tegen ons gaat gebruiken
Woensdag hebben wij een afspraak met de desbetreffende agent die de melding heeft gemaakt maar zoals ik haar vandaag hoorde is ze niet van plan hem te veranderen
Verder weten we nu dat het op 3 oktober gaat voorkomen voor het vredegerecht
de gerechtsdeurwaarder is vandaag de brief komen brengen
Hoe kan ik haar deze het beste geven haar laten tekenen voor ontvangst?

Franciscus
Berichten: 38599

#12 , 22 sep 2017 20:39

Was dat een brief voor haar? Dan had u die niet mogen aannemen - GDW moet die aan haar overhandigen en niet aan u.
Als ze weigert te tekenen staat u weer nergens.
Nu als dochter broer slaat of vader of moeder of omgekeerd is dat allemaal Intra Familiaal Geweld en dient er PV te worden opgesteld met verhoor / verklaring van de betrokkenen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#13 , 22 sep 2017 21:10

deurwaarder had brief gewoon in de brievenbus gestoken
wat betreft dat slaan ze had haar broer op de grond gegooid waarbij door de dr enkele kneuzingen werden vastgesteld
Mij gaf ze avonds een klap op mijn arm en smeet een oplader na mijn hoofd waarna ik door het verschieten haar weg duwde van mij
Mijn vrouw heeft dan de politie gebeld maar blijkbaar is hier geen melding van terug te vinden mijn dochter heeft niet gebeld en toch is er op haar naam een melding en dat ik haar op haar borst zou hebben geslagen op de gsm van mijn vrouw staat de datum en het uur van het gesprek naar de politie toen ik dit aan mijn huisarts voorlegde zei deze ook zolang er geen letsel is kan ik niks doen maar ik weet dus dat ze die melding ook al is gaan halen en dat ze die zal gebruiken ze zegt dan ok tegen ons jullie gaan betalen tot jullie er bij neervallen en tot mijn 25ste op straat horen wij nu ook al van andere dat ze tegen andere mensen zegt dat wij haar appartement moeten gaan betalen en dat ze van ons een onderhoudsuitkering gaat eisen ze werkt momenteel dan op IBO contract maar schijnbaar wilt zeg hier mee stoppen en dan verder studeren ik heb er niks op tegen als ze gaat studeren ik juich dit eigelijk toe maar zoals zij het laat doorkomen wilt ze gewoon geld want ze vind dat ze met dit IBO contract te weinig verdient en ze kan hier niet van rondkomen Tevens vind ze het ook niet kunnen dat wij zeggen als je werkt dan geef je een deel af we spreken dan niet over 100derde euros, maar over een bedrag van 75 euro per maandzij vind dit niet kunnen zij vind dat zij niet werkt om iets af te moeten geven mits ze al zo weinig verdient ze zegt dus dat wij zolang ze nog geen 25 zorg plicht hebben en dat wij voor alles voor haar moeten zorgen ook al werkt ze

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”