uit huis gezet

alex69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uit huis gezet

#1 , 23 jun 2017 16:29

Beste,
Mijn huwelijk is op de klippen gelopen en mijn echtgenote wil dat ik het huis verlaat, wat kan ik doen om een nieuwe woning te vinden bij hoogdringendheid.
Het probleem is dat ik maar een klein inkomen heb daar ik reeds lange tijd een klein inkomen heb en zelf geen rekening.
Kan ik hulp vragen voor een woning of moet ik op straat gaan leven tot de scheiding word uitgesproken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 jun 2017 18:15

U heeft evenveel recht als uw echtgenote om in de gezinswoning te verblijven. Zij kan u dus niet op straat zetten. Tot de scheiding mag en kan u daar blijven woning, tenzij een rechter dringende maatregelen zou uitspreken dat er één van beiden ergens anders moet verblijven. Ik zou u aanraden van niet zomaar de woning te verlaten.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 23 jun 2017 21:59

Idd alleen een rechter kan u buiten zetten.
Ga alvast naar de gemeente en zeg hen dat u niet mag afgeschreven worden zonder dat u in kennuis wordt gesteld.
Laat dat ook schriftelijk weten aan gemeente.

Kan zijn dat een van de partijen aan gemeente laat weten dat andere partij er niet meer woont en men ambtelijk afschrijft...zonder wettelijke reden..gebeurd spijtig genoeg van tijd tot tijd.

Reclame

alex69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2017 19:35

Alvast bedankt voor de raadgevingen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”