samenwonen en elk een eigen huis

lavieke
Topic Starter
Berichten: 3

samenwonen en elk een eigen huis

#1 , 09 jun 2017 11:36

even proberen schetsen:

Mijn vriend is een ongeveer een jaar geleden bij me komen inwonen. Ik betaal mijn huis af en hij heeft een jaar geleden ook een huis gekocht dat hij aan het verbouwen is (en dus ook af betalen) . Ik dacht eerst dat hij "tijdelijk" bij me introk totdat zijn huis af was maar dat lijkt een vijfjarenplan te worden . Dus toen ik zei van bij te dragen in de kosten en hij voorstelde van 250 euro "voor het eten" , leek me dat voldoende (voor de tijd die het zou duren ) . Onlangs liet ik vallen dat er vaste kosten waren waar hij ook wel in zou mee kunnen betalen (electriciteit ed, omdat ik een nota had gekregen om extra bij te betalen en een daarbij horende hogere maandsom) .. Zijn antwoord: ja ik betaal al in mijn eigen huis (een minimum aangezien hij er enkel op zaterdag wat gaat klussen) .. idem voor internet ed: da's toch even duur of ik dat mee gebruik of niet , is zijn antwoord...
Op mijn vraag wat het plan is eens zijn huis af is: dat gaat hij eventueel verhuren dan...
Mijn vraag nu: wat is in mijn situatie écht een redelijk bedrag dat hij zou moeten bijdragen?
Viv

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 jun 2017 11:58

Dat moet u zelf uitmaken.
Daar bestaat geen wet voor.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”