huisbezoek weigeren famillie/nieuwe vriend

S.A
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huisbezoek weigeren famillie/nieuwe vriend

#1 , 23 mei 2017 11:03

Beste gebruikers,

Ik had samen met mijn vriendin ( nu ex-vriendin ) een huis gekocht.
Beiden zijn we op dit adres gedomicilieerd.
De relatie is nu echter over en is uitgelopen in tal van conflicten.

Vandaar dat ik met de eerste vraag zit of mijn ex-vriendin mag weigeren
dat mijn niet gedomicilieerde zoon met zijn vriendin een weekend kan komen logeren.

De tweede vraag is in hetzelfde verband, namelijk dat ze ondertussen een nieuwe vriend heeft.
Kan ik haar vriend de toegang tot het huis weigeren of indien deze waanwezig is, dan laten verwijderen
door de politie ?

Ik weet dat beide vragen op elkaar lijken maar ik heb totaal geen idee over of het mogelijk is van famillie
of vrienden te weigeren, en of er een verschil is.

Ik dank jullie op voorhand al voor diegene die me hierbij kunnen helpen met raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2017 11:55

Iemand die gedomicilieerd is op een bepaald adres, mag die woning ook ten volle gebruiken. Met andere woorden: uw ex kan u niet verbieden dat uw kinderen blijven slapen (of gelijk wie u uitnodigd om te blijven logerenà, en u kan uw ex niet verbieden dat haar nieuwe vriend daar over de vloer komt.

Uiteraard is dit geen "leefbare" situatie. Ik denk dus dat het best is voor beide partijen om zo snel mogelijk een regeling over de woning overeen te komen. Ofwel het huis verkopen, ofwel één ex-partner die de andere uitkoopt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 mei 2017 12:31

En niet blijven samenwonen.

Reclame

S.A
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2017 14:43

bedankt voor de raad,
spijtig genoeg ligt de hele situatie ingewikkelder in elkaar,
maar met dit probleem ben ik dan toch al geholpen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2017 14:58

bedankt voor de raad,
spijtig genoeg ligt de hele situatie ingewikkelder in elkaar,
Als je samen een huis gekocht hebt en uit elkaar gaat, is de situatie uiteraard héél ingewikkeld. Als er dan nog eens kinderen bij betrokken zijn, maakt dit het nog veel complexer. Als die kinderen dan ook nog niet van beide partners zijn en ook niet meer daar gedomicilieerd zijn, kan ik me voorstellen dat het extreem complex wordt.
maar met dit probleem ben ik dan toch al geholpen.
Tja... je hebt nu misschien duidelijkheid over wat al dan niet mag, maar stel dat uw ex haar nieuwe vriend daar laat slapen, jij hebt ondertussen een nieuwe vriendin die ook blijft slapen en uw zoon met zijn vriendin willen ook blijven slapen... Heb je dan genoeg slaapplaatsen daar? Indien niet, wie gaat er dan op een luchtmatras slapen? Ik kan me ook niet echt voorstellen dat de sfeer daar dan héél gezellig gaat zijn. Stel dat ik het in het extreme trek: wat indien uw ex haar héle familie uitnodig voor een feestje in jullie huis, en hen daar allemaal te slapen legt na dat feestje? Zij heeft perfect het recht om dit te doen...

Maar bon, dit moet je uiteraard zelf allemaal regelen. Daar kunnen we niet echt bij helpen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 23 mei 2017 20:22

Feitelijk of wettelijk samenwonend?
Samen kinderen?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”